Citat:
Samma koncept på flera domäner, smssidan.se kör ju med samma stuk.
|
Vi har också valt att ta bort denna funktion tills vidare, då det verkar osäkert huruvida det är OK eller ej.
För övrigt ligger det givetvis i vårat intresse att få 'bra medlemmar' och inte 'arga personer' till Smssidan.
Citat:
Grejen är ju den att ägarna till de mailadresser dom sammlar in inte har bett om att få ngt mail från dom,
Lika illa tycker jag om folk som anger min mailadress i dylika tävlingar där man skall "tipsa"
sina kompisar osv,
Sen att gå ut med att man samarbeter med olika företag som inte ens har en aning om detta?
nää inte seriöst för 5öre anser jag,
Personligen lägger jag ner stor möda på att blockera samt raportera spammare
just pga all skit som bara dräller in i mailboxen trots massa spamskydd m.m.
Ju mer spamskydd folk skapar desto fler sätt hittar spammarna att komma runt dessa och lagarna kring Spam.
|
Som sagt, det är iaf enligt mig väldigt oklart huruvida dessa "tipsa en kompis"-funktioner som återfinns på var och varannan sida är lagliga sett från spam-lagen eller ej. Det man måste tänka på är hur man formulerar sig och att inte personer får fler än ett mail till samma adress, vilket jag förstår både kan vara jobbigt och skapa irritation. En sådan funktion, oavsett lösning, kan alltid missbrukas av någon eller några.
Jag tycker det är bra att du, och andra - kämpar mot att få bort skräpposten. Men också att de är bra att de som ibland gör fel, eller har funktioner som missbrukas - ändrar sitt beteende eller tar bort funktionen ifråga. Man får försöka se det från båda vinklar.
En lapp med texten "ingen reklam tack" som för de mesta fungerar i våra hem, kanske vore nått som skulle fungera även på internet..
I vart fall är det så jag skulle vilja ha det.
/Joel
|