WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Sökmotorpositionering (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Antal ord i webbsidans titel (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=12429)

ztream 2006-02-16 18:47

Jepp, precis. Men jag gillar ändå en placering av sitenamnet efteråt.

xpat 2006-02-16 19:53

Titeltaggen är avsedd till sökord, det är själva idén med den. Titeltaggen anger huvudämnet för en sida, inte vem som äger den, eller vem som har gjort sidan.

Att först skriva vad sidan handlar om, följt av företagsnamnet är därför helt i linje, både med SEO och marknadskommunikation.

ric 2006-02-16 20:31

Citat:

Originally posted by xpat@Feb 16 2006, 19:53
Titeltaggen är avsedd till sökord, det är själva idén med den. Titeltaggen anger huvudämnet för en sida, inte vem som äger den, eller vem som har gjort sidan.
Att först skriva vad sidan handlar om, följt av företagsnamnet är därför helt i linje, både med SEO och marknadskommunikation.

Titletaggen är till för att beskriva (inte nyckelordsrabblande) den sida du befinner dig på, så att personen som navigerar på sidan vet var han/hon befinner sig. Jag kan inte tänka mig att de som utvecklade html en gång i tiden tänkte att här ska man rabbla upp nyckelord så sidan kommer så högt upp i Google som möjligt. För att rabbla nyckelord skapades meta keywords.

Glöm inte att det är titeln som sparas som namn på bokmärken i webbläsaren. Ännu en sak som underlättar för användarna att ha webbtjänstens namn först.

creoweb 2006-02-16 20:32

Skulle vara intressant att få höra vad Mr. Wall St Journal-SEO-Man har att säga om detta.

The man of Seo Jim Westergren

/Jonas

xpat 2006-02-16 21:23

Jag skrev inte att man skall rabbla upp en massa sökord, om du läser mina tidigare inlägg så visar de hur jag tänker.
De första dokumenten som publicerades på webben (i alla fall bland de första) var forskningsrapporter. Sannolikt hade de en titel som liknar denna:
Avhandling om nukleära partiklar - Cern.

En titeltagg som är full av sökord, och, beskriver sidan, och namnet på organisationen som publicerar den.

HenSod 2006-02-16 21:55

Citat:

Avhandling om nukleära partiklar - Cern
Det tycker jag är en korrekt utformad titel. Börjar med nyckelord och avslutas med företagsnamnet. Är inte detta rätt ut seo-syn?

b_andersson 2006-02-16 22:22

Citat:

Originally posted by HenSod@Feb 16 2006, 21:55
Citat:

Avhandling om nukleära partiklar - Cern
Det tycker jag är en korrekt utformad titel. Börjar med nyckelord och avslutas med företagsnamnet. Är inte detta rätt ut seo-syn?

Jo det är helt korrekt, även om jag personligen tycker att det oftast ser bättre ut med "Firma AB - Sökord1 & sökord2" (vilket troligen är sämre ur SEO-synvinkel).

//Björn

hubbert 2006-02-16 22:34

b_andersson:
Citat:

Jo det är helt korrekt, även om jag personligen tycker att det oftast ser bättre ut med "Firma AB - Sökord1 & sökord2".

Tycker också det ser lite bättre ut med den följden när sidan presenteras efter en sökning. Men å andra sidan så består webbplatser i de flesta fall av ett flertal sidor, så det går ju bra att variera sig.
Sedan går det också att flytta ned företagsnamnet till descriptiontexten helt. Lite beroende på sidkonstruktion och vilken sökning kommer den visas i allafall.
Här är en av fördelen med framade sidor, du styr helt över vilka texter som kommer presenteras efter en sökning (visst nackdelerna med framade sidor är många så de kan bara användas i begränsad omfattning)

hans99 2006-02-17 09:46

Företagsnamnet i titeln används regelmässigt av tidningar för att läsaren ska känna igen dem i sök resultaten.

Att tro att sökmotorerna uppfattar det som spamming är att underskatta sökmotorernas medarbetares kompetens ganska hårt.

tartareandesire 2006-04-27 02:59

Detta var en intressant tråd som jag tycker borde blåsas liv i igen då inget konkret svar nåddes. Finns det några bevis åt endera hållet som talar för att det skulle vara bättre med det ena eller andra alternativet?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:27.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson