WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Företagsamhet, juridik och ekonomi (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Problem med abonnemang uppsägning (webhotell)! (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=12132)

Riverboy 2006-02-04 16:55

Hmm jag har inget minne av att jag har sett något i Kundzonen (och en popup sådana dödar man ju :-) ) men men..

Har väl inge större betydelse, om jag inte går in på min kundzon på 30 dagar så kan jag faktiskt missa detta och med det chansen att säga upp abbonemanget om det skulle vara en försämring av avtalet.

Jag menar har man en sida, med, databas, domän och mail som fungear utan problem så har man inget behov att logga in på kundzonen, så kul är det inte där.... :-) så att bara bli informerad där är ju inte det smartaste...

Vatos Locos 2006-02-04 19:02

Citat:

Originally posted by Riverboy@Feb 4 2006, 17:55
Hmm jag har inget minne av att jag har sett något i Kundzonen (och en popup sådana dödar man ju :-) ) men men..
Har väl inge större betydelse, om jag inte går in på min kundzon på 30 dagar så kan jag faktiskt missa detta och med det chansen att säga upp abbonemanget om det skulle vara en försämring av avtalet.
Jag menar har man en sida, med, databas, domän och mail som fungear utan problem så har man inget behov att logga in på kundzonen, så kul är det inte där.... :-) så att bara bli informerad där är ju inte det smartaste...

Nu är det ju så att det även tidigare var så att en uppsägning skulle vara tillhanda 90 dagar innan innestående abonnemangstid löpte ut, så det skedde ju ingen egentlig ändring utan det verkar bara som om de har förtydligat detta i de nya villkoren.

De har ju trots allt varit i kraft sedan drygt 1,5 år tillbaka så under denna tid så måste du ju ha varit inne i Kundzonen, är man osäker så bör ju även deras supportavdelning kunna informera dig om vad som hade gällt vid en uppsägning.

Nu är det ju inte så att jag är ute efter dig personligen men eftersom jag tidigare har arbetat med sådana här frågor så blir jag ganska sne när det kommer personer med alla tänkbara olika ursäkter för att slippa betala, trots att informationen har varit solklar.

Riverboy 2006-02-04 19:23

Det är lugnt.. men mitt första inlägg var typ "med alla tänkbara olika ursäkter för att slippa betala" så där hade du jurätt :-) Men efter att slutat varit förbannad och insett att det bara är att betala för det är ju jag har gjort fel.

Sen efter den insikten ville jag bara veta vad folk tyckte om att 90 dagars är normalt eller ens skäligt för en uppsägning av ett webbhotell.

Samt att det är skäligt att de kan ändra villkoren så lätt, för som jag fattar det har jag inte sett att de har ett nytt avtal inom 30 dagar kan jag inte kräva att upphäva mitt abonnemang vid en försämring.

Så har jag inte besökt deras sida eller vart in på kundzonen (hittar inget där om nytt avtal men det spelar ingen roll) på 30 dagar så är det bara acceptera det nya avtalet.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:08.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson