![]() |
Finns många som kan hantera den typen av trafik/utrymme, men den stora frågan är ved som ska läggas upp och hur det påverkar servern. Oftast brukar det röra sig om communities eller andra databas baserade websidor så då måste man lägga in i beräkningarna hur mycket resurser som det kontot drar.
Jag har haft flera kunder som blivit tvugna att skaffa egna servrar för att deras hemsida använt upp sådana reurser att dom inte gick att lägga på en gemensam server. Skräck exemplet var en sida som låg på liknande utrymme som det du vill ha tillsammans med ett 50-tal andra kunder som villa flytta till ny host för att deras var för dyr (Betalade ca $25/månad) och det slutatde med att dom var tvungen att skaffa en egen server för $225/månad :) Tror dom blivit tvungen att dela upp MySQL på en andra server nu för att hålla sig på fötter till och med. |
tror www.free-webhosts.com kan hjälpa dig såg en som erbjöd 3gb utrymme.
|
Frågan om lagstiftningen är intressant! Du får inte lagra personuppgifter på maskiner i främmande stat, utanför Europeiska Unionen, då bryter du mot PUL.
Du kan inte styra över eller ens räkna med att dina servrar får vara ifred från snokande myndigheter, den risken är mycket mindre här... |
Nu ligger sajten hos det ny webbhotellet och så får vi se hur det går.
Har kört i två veckor utan några som helst problem. Förutom de problem jag själv ställt till med, pga. för mig ny/okänd kontrollpanel etc. Personligen föredrar jag också att kunna betala via postgiro, istället för med kort (har för några år sedan blivit av med x antal tusenlappar på det sättet) |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:44. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson