![]() |
Citat:
Jag hade counter-strike.se på burken och lite CS filmer m.m. på sajten. Det var rätt ofta folk klagade på IRC och då man försökte connecta mot burken så var förbindelsen helt död. Vet inte, måååååånga månader sen. Snart 1 år, lite mindre. |
1. Song har OPP (open peering policy, vem som helst får peera, därför kallar sig WebCows ISP, de fasta linor WebCows säljer är, just det, Songs)
2. SprintLink är inget att ha om man riktar sig mot svenska besökare på sajterna. 3. WebCows har egen hall = köper fiber av Song, glöm mer än 10-100mbit där p.g.a geografiska placeringen. (möjligen 155). Det skulle vara mycket intressant att få testa hur det ser ut där nu, någon som har dedikerad maskin som har lust att lägga upp en fil på cirka 30mb som man får testa tanka ? Vill ni inte att alla ska tanka, skicka mig ett PM med en url :D (Observera att detta inlägg gjordes av mig i egenskap av privatperson) |
Citat:
Men sen jag flytta min burk till port80 har jag inte varit annat än glad. |
Vilda gissningar här , varför ringer ingen och frågar dom för att få svart på vitt...
|
Citat:
|
Det bästa sättet att få svar utan alla spekulationer som förekommer är som sagt att kontakta Webcows...
Har själv en dedikerad server och upplever inga problem med prestandan, sitter själv med Bostream och får nedladning med ca 1.2Mbps mot min server. Förövrigt angående SN och att det inte kan bli någon prestanda i Östersund, SN har ett rikstäckande fiberstomnär där Östersund utgör en nod. Har inte frågat men tror säkert att Webcows har fiber direkt från SN-noden till sin hall det är inte många seriösa aktörer som inte har detta idag. Kommentaren om att högst 155 MBit pga av var Webcows befinner sig stämmer inte SN bör utan problem kunna leverera betydligt högre kapacitet om så krävs. SN har väl inte världens bästa nät etc, har dock blivit bättre med tiden enligt de källor jag har inom området. Vad jag har hört från ISP som använder SN är att det framförallt kan ta tid att få fel åtgärdade och att rätt kunskap tar tag i problemet men när det väl är igång så fungerar det bra. //Urban |
Jag är nöjd med Webcows, men inte heller jag har använt deras webbhotell utan hyr servrar av dem istället. Supporten är det väl lite si och så med, vill man ha 24/7-svar på frågor så får man pröjsa. De tar ganska bra betalt för sina extratjänster (se backup t.ex.) men än så länge har jag inte haft några allvarligare problem. Man får vad man pröjsar för vad gäller service om man säger så.
Beträffande Song så har de verkligen varit dåliga, det värsta jag varit med om var när de hade problem med DNS-er så att man slussades till fel platser, på något vänster. De har haft en del downtime också men det senaste året så har det fungerat bra. Och webbkossorna har som sagt en lina till så jag har inte så mycket att klaga på där. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:24. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson