WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Nyheter (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   FSDATA (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=11484)

JonathanS 2005-12-27 21:34

Citat:

Originally posted by BoISaren@Dec 27 2005, 21:17
FS DATA är iallafall ett registrerat företag.

Kaaa-tjing! Helt rätt :)

Snälla Patrikweb, sluta spy galla över allt och alla. Se över ditt eget hus innan du kritiserar och spekulerar vilt om andra.

FS Data må ha/haft bristande faktureringsrutiner, men jag är fullt övertygad om att de lär utav sina misstag och givetvis arbetar med sina svagheter. Det är någonting varje (sunt) företag gör.

patrikweb 2005-12-27 21:54

Citat:

Ursprungligen postat av JonathanS
Citat:

Originally posted by -BoISaren@Dec 27 2005, 21:17

Kaaa-tjing Helt rätt
Snälla Patrikweb, sluta spy galla över allt och alla. Se över ditt eget hus innan du kritiserar och spekulerar vilt om andra.
FS Data må ha/haft bristande faktureringsrutiner, men jag är fullt övertygad om att de lär utav sina misstag och givetvis arbetar med sina svagheter. Det är någonting varje (sunt) företag gör.

Det gör jag nog ska du allt se, ser över mitt eget dygnet runt 24/7, dock tror jag att jag inte hört någon som sagt upp sitt konto på FS-DATA och inte fått felaktiga fakturor. Så är inget jag tror utan vad man hört och läst, och handlar om rätt många personer med.

Sedan hur dom hanterar det nu vet jag inte, har inte hört så mycket om det blivit bättre hos dom. Dock har dom själv ställt till sitt ryckte för är som sagt inte 1 faktura som dom skickat ut fel.

Hur dom är annars vet jag inte, ren tekniskt verkar dom vara bra.

Citat:

Ursprungligen postat av BoISaren

Ja det är dom inte ensamma om att vara, men är väl ett gott tecken alla fall.

hagklint 2005-12-27 23:38

Hoppas inte att det här är för off topic, jag anser att det ändå på sätt och vis har att göra med FSDATA.

Finns det någon risk att jag får problem med min .se-domän om jag skulle vilja byta webbhotell med tanke på strulet med FSDATA och fakturor? Att dom inte släpper den och sånt men det är väll bara att använda autoompekning?

patrikweb 2005-12-27 23:55

Det tror jag inte blir några problem, alla fall inte på .SE domäner så länge den står på dig och din mail som kontakt mail.

Dock bör du begära att få skriftligt att dom tagit emot uppsägningen om du nu skulle säga upp det.

hagklint 2005-12-27 23:59

Tack för tipset patrikweb! En sån där smågrej som man inte alltid tänker på.

jonny 2005-12-28 02:21

Citat:

Originally posted by BoISaren@Dec 27 2005, 21:17

Det är faktiskt patrikweb också; om du söker på "patrik web" på www.bolagsverket.se/snr så får du en träff. Enskild näringsidkare.

Om du mot förmodan syftade på något annat ber jag om ursäkt.

(Sitter småleende efter att ha läst de senaste inläggen)

Snälla PatrikWeb, det har redan framgått att du tycker att Loopia suger, att FS Data blåser sin kunder, att Oderland har för dålig internetanslutning o s v. Men det börjar faktiskt bli lite tröttsamt att höra hur illa du tycker om alla konkurrenter.

patrikweb 2005-12-28 03:09

Har aldrig sagt att Loopia suger, bara mina åsikter om domänpriser och IDG gratis reklam för minsta lilla prisändring eller nyhet.

FS DATA är inget unikt utan det är en mycket stor grupp som blivit blåsta och fått massa felaktiga fakturor.

Oderland är det inget fel med förutom att dom har en dålig ISP utan redundans (B2), vet inte om du tycker det är bra att det är så dålig redundans om en väg dör så dör många o flera städer, områden.

Men denna tråden handlade just om man skulle "våga" skaffa konto hos FS DATA utan få problem, och då tycker jag folk bör veta att extremt många får/fått felaktiga fakturor ifrån dom och problem när dom ska säga upp det.

BoISaren 2005-12-28 09:51

Citat:

Ursprungligen postat av jonny
Citat:

Ursprungligen postat av BoISaren

Det är faktiskt patrikweb också; om du söker på "patrik web" på www.bolagsverket.se/snr så får du en träff. Enskild näringsidkare.

Om du mot förmodan syftade på något annat ber jag om ursäkt.

Jag syftade på att de säger att de ger dålig fakturer, vilket jag vet. Har läst om det.

Men Patrikweb påpekade att domänen är registrerad på en privatperson, men iofs, normala företag registrerar på företaget.

Vatos Locos 2005-12-28 15:58

Citat:

Ursprungligen postat av patrikweb
Har aldrig sagt att Loopia suger, bara mina åsikter om domänpriser och IDG gratis reklam för minsta lilla prisändring eller nyhet.

Ser inget fel att IDG skriver om Loopia, de är trots allt marknadsledande och bedriver flera olika kampanjer med bl.a. .se priserna, vilket uppenbarligen har skett med gott resultat eftersom de nu är Sveriges största webbhotell.
Du får väl se till att växa så att även det som sker i ditt företag får ett medialt intresse av fackpressen.

Citat:

Originally posted by -patrikweb@Dec 28 2005, 04:09

FS DATA är inget unikt utan det är en mycket stor grupp som blivit blåsta och fått massa felaktiga fakturor.

Vad baserar du detta på? Antalet inlägg i olika forum, du tror inte att det i första hand beror på missnöjda kunder. Om antalet är så pass stort som du påstår, varför är då fsdata fortfarande ett av de största webbhotellen i Sverige, skulle det nu vara så att de flesta var missnöjda så skulle väl fsdata inte längre finnas?
Det finns ju massor av konkurrenter som skulle dra nytta av detta.

Citat:

Originally posted by -patrikweb@Dec 28 2005, 04:09

Oderland är det inget fel med förutom att dom har en dålig ISP utan redundans (B2), vet inte om du tycker det är bra att det är så dålig redundans om en väg dör så dör många o flera städer, områden.

Det beror i mångt och mycket till vilken målgrupp som man vänder sig, kan inte påstå att jag i olika forum har sett alltför mycket negativt om dem.
Det är som sagt en kostnadsfråga och då får man prioritera detta då det rör sig om en rejäl investering.
Av den statistik som jag hittade på nätet så växer de, vilket måste tyda på att det gör något rätt.

Citat:

Ursprungligen postat av patrikweb
Men denna tråden handlade just om man skulle "våga" skaffa konto hos FS DATA utan få problem, och då tycker jag folk bör veta att extremt många får/fått felaktiga fakturor ifrån dom och problem när dom ska säga upp det.

Ser inga som helst problem med att rekommendera fsdata till kund/bekant, det är ett etablerat företag som är duktiga och har funnits på marknaden sedan 1997.
Så jag måste nog hålla med tidigare inlägg om att det låter som avundsjuka från din sida. När det gäller fakturafrågan så tror jag som JonathanS skrev tidigare om att de försöker komma till rätta med detta. Dock så ser jag detta inte som ett bra argument för att inte rekommendera dem.
Så se till att lägga ner lika mycket energi på din egen verksamhet som du verkar tillbringa på dina konkurrenters så ska du se att det säkert går bra om några år.

kullervo 2005-12-28 17:15

Nappade på deras gratiserbjudande. Det var de mest värdelöst spenderade 0 kronorna någonsin. Dom har redan krånglat tillräckligt för att jag ska säga adjö. Supporten gav mig ett gott skratt iaf.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson