WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   WN träff (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1123)

Marcus 2004-02-01 20:39

AffiliateNetwork borde också vara med på seminarierna isåfall, som en motvikt till TradeDoubler. Kunde vara intressant att se skillnader i erfarenhet från Europeiska marknaden och USA-marknaden.

Fast det blev kanske inget av det här? Är ju oftast tiden som är bristvaran.

K-Fluffie 2004-02-01 23:33

Det skulle vara mycket kul och intressant att ha en WN-träff och jag är då speciellt intresserad av, som Daggen, att ha föreläsare om marknadsföring men jag vem ska sköta det hela ? Om det ska komma till skott så måste någon ta tag i det hela men vem ? Någon som känner sig manad ?

MWMedia 2004-02-01 23:57

Om vi håller det här nere i Danmark.. :) (Malmö).
Så kan jag ordna det praktiska, men jag räknar med att dom flesta sitter i 08-området..
Så det är kanske lämpligast att en träff där!?

Jocke 2004-02-01 23:58

jag har redan börjat...
har varigt o kollat på en lokal som va grymm men någon annan får gärna okså hjälpa till.
vi kommer nog behöva minst en sponsor.

K-Fluffie 2004-02-02 00:23

Citat:

Originally posted by MWMedia@Feb 1 2004, 21:57
Så kan jag ordna det praktiska, men jag räknar med att dom flesta sitter i 08-området..

Skulle vara kul att för en gångs skull inte ha det i 08 men de flesta sitter ju i 08-området och vill inte gärna åka ner så långt även om jag skulle tycke det och jag bor 14 mil norr om Stockholm. =/

Jocke 2004-02-02 01:11

mm absolut men företagen sitter ju oftast här okså.

Marcus 2004-02-02 01:31

Citat:

Ursprungligen postat av K-Fluffie
Citat:

Ursprungligen postat av MWMedia

Skulle vara kul att för en gångs skull inte ha det i 08 men de flesta sitter ju i 08-området och vill inte gärna åka ner så långt även om jag skulle tycke det och jag bor 14 mil norr om Stockholm. =/

att ha det i stockholm handlar ju mycket om en praktikalitet som ni säger. jag bor t.ex. 100 mil norr om stockholm och att först ta mig ner till sthlm och sedan vidare till malmö gör att det inte skulle vara aktuellt för mig längre.

iomed att stockholm ligger ungefärligen "i mitten" av sverige.. (jaja, sundsvall) så är det ganska bra placering rent strategiskt. det var ju inte för intet som stockholm hamnade där det hamnade rent historiskt och handelsmässigt sett :)

i övrigt har ju även många företag sina huvudkontor där som ni säger.
frågan är bara vilka företag vi är intresserade av och vilka som är intresserade av oss? :blink: att specificera det och sammanställa dem borde åtminstone var ett steg i rätt riktning. fast det har du kanske redan börjat med också Jocke? eller är det lokal än så länge? är du ensam som kollat upp det, eller är det nån mer inblandad?

skulle hursomhelst vara intressant att höra hur det ligger till.

Företag som hittills nämnts som intressanta föreläsare
- Tradedoubler
- Jajja
- Telia
- Tre
- Macromedia
- Adobe
- Lunarstorm
- Blocket
- Google (Sverige)
- Microsoft
- AffiliateNetwork

...fler förslag?

Jocke 2004-02-02 02:03

Jag har itne kommit så mycket längre än att kolla lokal och fundera lite..
Det va ju inte så många som kom med konkreta exempel på företag som ni är intresserade av... sedan är det jättesvårt att göra något förän man vet hur många som kommer (ca).

Om vi vill ha stora och bra företag som kommer och pratar så är det nog ett krav att vi blir ganska många.

Jag har blandannat funderat på om vi skulle kunna arrangera det ihop med något annat forum. (eller låter det orimligt)

Tror vi måste vara ca 100 personer för att det ska vara värt det.

Lokalen jag hittat som är denhär

http://www.summit.se/files/images/horsal.gif

Jag har varigt o tittat på den och den är jättebra. Har all tekniks utrustning som man kan tänkas behöva. (Projektor, DVD, mm)

Mario 2004-02-02 02:16

Citat:

Originally posted by marcuss@Feb 1 2004, 23:31
[....]
- Jajja
[...]

Av vad jag läst i den här tråden;
http://www.webmasternetwork.se/f11t608hlja...jajja-st30.html

Så anser jag inte att Jajja bör stå med på listan, fast det är väl bara vad jag anser...

EDIT_

Dessutom kan jag väl lägga till att om jag skulle gå så skulle det vara intressant att höra olika bolag som hanterar betalningen på nätet och allmänt om e-handel.

Marcus 2004-02-02 02:17

okej, förstår problemet. är ju mycket därför man helst bör vara en "projektgrupp" som tar itu med lite olika bitar.

svårt att avgöra hur svårt/lätt det är att få ihop 100 intresserade personer. beror ju på så många faktorer. när man bestämt lokal så har den ju också begränsningar vilket gör att man inte kan ta in hur många som helst.

för att kunna veta ungefär hur många som är intresserade måste man fastslå ett ungefärligt datum, men för att kunna fastslå ett ungefärligt datum måste man veta hur många man blir iomed att man måste bestämma lokal efter hur många man är.

det som är att göra är väl ungefär (utan inbördes ordning):

- intresseanmälan (hur stort intresse finns totalt?)
- datum
- lokal (ev. stad?)
- sponsorer (avgift/deltagare?)
- föreläsare (företag)
- slutgiltig anmälan (inbet. av avgift?)
- övrigt?

..har väl antagligen missat nåt. men i stort borde det väl vara det?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:45.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson