![]() |
Alltså alla dom här problemen uppstår ju vid betalning per klick.
Om det är betalt per köp så är det väl inget som hindrar att en besökare klickar och köper 15 gånger per dygn, och affiliaten får betalt varje gång? |
Citat:
|
Citat:
Anledningen till att jag tog upp den här gamla tråden var iaf att om några annonsörer / affiliatenätverk arbetar med att diskutera enskilda fuskare, vilket var på tal i tråden, är jag intresserad av att delta i en sådan diskussion. |
Det finns flertal tillfällen där det kan vara en och samma ip som klickar på en banner:
*Storfamilj i privat hus/lägenhet med flera datorer, många ggr det händer att flera i hushållet är intresserade av samma sak. *Olika familjer i större villa med samma ip (oftast ägaren som står för bredbandet men som delas mellan dom olika "lägenheterna i huset" *Skolor, där är det verkligen många ggr det är samma ip *Större fabriker/företag där det är likadant, samma utgående ip som syns på klicksen. *Större fabriker/företag där det arbetar lag (ex. Volvo) och hela laget delar på en dator, väldigt många ggr folk besökar andras besökta sidor och är intresserade av en viss typ av annonsering. Detta är väl bara några exempel. Bara för att man får 4 klicks så behöver det INTE betyda att det är fusk! Sen att säga att det är ursäkter, det är lika dumt som att tolka att annonsören bara vill slippa betala och använder sina egna ursäkter! Det finns ibland orsaker till varför det sker saker och ting. Dock håller jag med om att Double kanske borde införa en klick-regel per dag eller liknande. |
Skulle inte ett sånt register bli olagligt?
|
Citat:
|
Det går att införa så att ett klick per IP räknas om det skulle inträffa om det är ett flertal klick från samma IP.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:19. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson