eliasson |
2016-08-30 00:45 |
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos
(Inlägg 20519581)
Men Azure ser ju inte ut att erbjuda shared hosting utan erbjuder ju IaaS + PaaS. Därför anser jag nog inte att Azure är ett webbhotell.
|
Vad menar du med Shared Hosting i sammanhanget? PaaS är en form av Shared hosting. Azure Web App är en PaaS där du har ett Free-tire som är Shared.
Citat:
(Inlägg 20519585)
Så Microsoft själva vill konkurrera ut alla webbhotell som erbjuder deras egna produkt Microsoft .NET då? Eller tänker jag fel?
|
Microsoft lägger nog inte mycket fokus på att konkurrera mot tradionella webbhotell. Webbhotellen fyller fortfarande en funktion, som ett lättare och säkert många gånger ett billigare alternativ för privat och SMB-kunder. Azure, som en enorm molnplattform tillsammans med AWS och Google Cloud, har ett kundsegment som webbhotellen inte når av olika anledningar.
Citat:
(Inlägg 20519582)
Inget svenskt webbhotell erbjuder isolering mellan webbsidor, inte vad jag känner till åtminstone.
|
Det var inte frågan :)
När man väl provat ett modern "webbhotell" med allt vad det innebär så bleknar de tradionella väldigt, väldigt fort. Men igen; en Svensson går inte till Azure för att lägga upp sin hemsida eller sin blogg nödvändigtvis. Men sidan blir iallafall isolerad från andra webbsidor ;)
|