WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Vad tycker ni om Loopia? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1063819)

Danielos 2015-01-14 13:54

Citat:

Ursprungligen postat av JonathanS (Inlägg 20504822)

Sam Nurmi är väl en av de som startade kontrollpanelen Atomia JonathanS?

tartareandesire 2015-01-14 18:19

Loopia har mycket bra support - snabb och kunnig - och deras domänhantering håller högsta klass. Prestandan har dessutom blivit mycket bättre de senaste åren. Innan dess var framför allt databasservrarna lite sega. En del gillar inte den nya kontrollpanelen. Det gjorde inte heller jag till att börja med men man vänjer sig ganska snabbt vid den nya strukturen.

kevvs 2015-01-14 19:36

Citat:

Ursprungligen postat av johan1234 (Inlägg 20504369)
Hej Kevvs - intressant resonemang. Då vi är en av de få som kör Varnish så kan de flesta med WP få laddningstider under 20 ms på alla sina sidor? Kör du inte plugins eller dålig kod ligger du lätt på under sekunden oavsett. Med 10-tusentals WP-sidor har vi ett fokus på att se till att de kan laddas väldigt snabbt. Detta visar ju dessutom det enda större webbhotellstestet som gjordes förra året:

http://www.webbmekanikern.se/artikla...-av-webbhotell

Har du en sida som inte laddar snabbt nog - låt oss ta en titt på den så kan vi snabbt säga vad som är den faktorn som saktar ner det hela. Kanske ett plugin eller kod som på något sätt drar ner upplevelsen.

Jag har inte fått WP att fungera felfritt hos er sedan över ett år tillbaka, har lagt hundratals timmar på felsökning och optimering till ingen större nytta.

Du nämner Varnish, hur skall jag göra för att sidor (inom en webbplats) som inte har blivit besökta den senaste stunden att ladda snabbt? Det är som du säger, snabba laddningstider förutsatt att någon har besökt sidan nyligen. Finns det något jag kan göra åt för att en hel webbplats alltid skall ligga i ert Varnish-minne?

Hoppas du förstår hur jag menar.

Danielos 2015-01-20 16:58

Citat:

Ursprungligen postat av kevvs (Inlägg 20504850)
Du nämner Varnish, hur skall jag göra för att sidor (inom en webbplats) som inte har blivit besökta den senaste stunden att ladda snabbt? Det är som du säger, snabba laddningstider förutsatt att någon har besökt sidan nyligen. Finns det något jag kan göra åt för att en hel webbplats alltid skall ligga i ert Varnish-minne?

Det krävs dedikerad varnish med åtkomst till vcl-filen för att du ska kunna ställa cachen så den ligger varm länge.

Stefan Lundmark 2015-01-20 22:24

Jag har ingen erfarenhet av deras webbhotell på många många år, men deras support är verkligen top-notch och svarstiderna oerhört snabba, ibland till och med på sena kvällar och helger.

Deras admindel har å andra sidan försämrats med åren och de har introducerat en ny avgift för DNS, så jag har blandade känslor.

Balou 2015-01-21 11:47

Enda problemet hos Loopia just nu, är att statistikfunktionen awstat helt ligger nere! :( Har varit på detta sätt nu i nästan 2 år.
Får svar att dom håller på jobbar på det, men vet i dagsläget inte när det är klart.. detta är oerhört synd...

tartareandesire 2015-01-21 11:57

Citat:

Ursprungligen postat av Balou (Inlägg 20505265)
Enda problemet hos Loopia just nu, är att statistikfunktionen awstat helt ligger nere! :( Har varit på detta sätt nu i nästan 2 år.
Får svar att dom håller på jobbar på det, men vet i dagsläget inte när det är klart.. detta är oerhört synd...

Varför använder du ingen bättre, extern statistik?

Balou 2015-01-24 09:00

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20505266)
Varför använder du ingen bättre, extern statistik?

Ja bra fråga. Det skulle jag göra om vi kände till detta. Men tycker awstat är så oerhört användarvänlig och kunderna tycker den är lätt att läsa av till skillnad från analytics.

Tips tas gärna emot, då jag inte är så insatt på området?

Lindalicious 2015-01-28 18:09

Citat:

Ursprungligen postat av Balou (Inlägg 20505418)
Ja bra fråga. Det skulle jag göra om vi kände till detta. Men tycker awstat är så oerhört användarvänlig och kunderna tycker den är lätt att läsa av till skillnad från analytics.

Tips tas gärna emot, då jag inte är så insatt på området?

Kör med statcounter.com fungerar bra.

Har du wordpress kan söka på plugin "statcounter".

Balou 2015-01-29 08:34

Citat:

Ursprungligen postat av Lindalicious (Inlägg 20505681)
Kör med statcounter.com fungerar bra.

Har du wordpress kan söka på plugin "statcounter".

tack för ett bra tips. Installerade det på wp sidorna, och såg att man kunde installera awstat på dom andra! perfekt!

En sidofråga; vilket system är bäst att använda för att mäta klick på banners inlagda på sin sida för sina kunder, antingen en länk dit dom kan gå in och se hur många klick dom får eller någonting med inloggning?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:14.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson