WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Webbshopp i delad miljö (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1063445)

Lidback85 2014-11-24 17:01

Citat:

Ursprungligen postat av gotserved (Inlägg 20502441)
Hur kan ni lita på något som serverpilot ska skydda och säkra upp er server?
Skrattretande ju.

Alltid lika underbart när folk väljer att inte utveckla sina inlägg ;)

gotserved 2014-11-26 16:06

Citat:

Ursprungligen postat av Lidback85 (Inlägg 20502442)
Alltid lika underbart när folk väljer att inte utveckla sina inlägg ;)

Vad behöver man egentligen utveckla? Hiva ut sin root-access till random personer som driver en sida som gör samma sak som en själv på några minuter, nejtack.

Men som sagt, hostar man en blogg eller ett galleri till sin lillebror funkar det säkert bra.
Men till andra saker, nej tack.

Tycker att det är tragiskt att folk på WN hänvisar till det bara, trodde folk här kunde mer än så.

laststory 2014-11-26 16:14

Citat:

Ursprungligen postat av gotserved (Inlägg 20502576)
Vad behöver man egentligen utveckla? Hiva ut sin root-access till random personer som driver en sida som gör samma sak som en själv på några minuter, nejtack.

Men som sagt, hostar man en blogg eller ett galleri till sin lillebror funkar det säkert bra.

Tycker att det är tragiskt att folk på WN hänvisar till det bara, trodde folk här kunde mer än så.

Med din logik ska man ha servern hemma i garderoben. Dom där som du kallar random personer kan nog mer om säkerhet en du själv.

Lidback85 2014-11-26 17:24

Citat:

Ursprungligen postat av gotserved (Inlägg 20502576)

Känns konstigt att du ställer frågan till mig vad som behövs utvecklas, när du editerade ditt inlägg efteråt och faktiskt utvecklade lite. Är motsägelsefullt.

Självklart är det en risk om någon annan har tillgång till data.
Men oavsett vart du har din server så finns det risker. Självklart i olika utsträckningar.

Sen att du tycker att det är tragiskt må så väl vara, det är din åsikt.
Alla kan inte tycka lika eller ha samma värderingar.

Jag personligen följde bara den röda tråd som TS hade.

Någon som kört webbshopp i delad miljö och kan dela med sig av sin erfarenhet?

oderland 2014-11-26 19:19

Citat:

Ursprungligen postat av Lidback85 (Inlägg 20502579)
Känns konstigt att du ställer frågan till mig vad som behövs utvecklas, när du editerade ditt inlägg efteråt och faktiskt utvecklade lite. Är motsägelsefullt.

Självklart är det en risk om någon annan har tillgång till data.
Men oavsett vart du har din server så finns det risker. Självklart i olika utsträckningar.

Sen att du tycker att det är tragiskt må så väl vara, det är din åsikt.
Alla kan inte tycka lika eller ha samma värderingar.

Jag personligen följde bara den röda tråd som TS hade.

Någon som kört webbshopp i delad miljö och kan dela med sig av sin erfarenhet?

Tror det gjordes på sida 2:-)

Lidback85 2014-11-26 19:29

Citat:

Ursprungligen postat av oderland (Inlägg 20502586)
Tror det gjordes på sida 2:-)

Absolut, stämmer bra.
Trodde att gotserved skulle förstå vilken post jag menade eftersom det jag citerade från honom första gången, var det som stod i dennes inlägg initialt innan en redigering skedde där inlägget utvecklades.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:36.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson