Internet Sweden |
2014-11-16 03:33 |
Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson
IIS lär älska domänpundaren.
|
Jag vet inte var detta missförstånd kommer ifrån..gissar att det beror på hur man ser på det eller vem man frågar!
Men fick .SE välja mellan 10 innehavare av 1000 domäner var och 1000 innehavare med 10 domäner var, så blev valet väldigt lätt, då .SE mest av allt vill att domännamn skall användas! Men för 99% av alla läsare på WN bör detta vara affärsmässig logik, så jag hoppas slippa utveckla det ytterligare.
Citat:
Ursprungligen postat av laststory
(Inlägg 20501710)
Kampanjen vänder sig till privatpersoner tror inte dom drar den kopplingen till det blogginlägget utan att alla domainers är oärligt folk. Kan inte dra ett ganska internt ärende ut till allmänheten och tro att de förstår sig på det, IIS tänker inte längre en vad näsan räcker som vanligt.
|
"..alla domainers är oärligt folk" - Obetalbart! (dock helt felsydd offerkofta denna gång)
Och vi får väl iaf hoppas att privatpersoner överlag är bättre än vissa av WN:s forummedlemmar på att hitta relaterad information https://www.domanpirater.se/vanliga-...-en-domanpirat
Vad Anders Larsson ger exempel på tidigare, är dessutom en av många händelser och trender de senaste åren och något som är ALLT ANNAT ÄN interna ärenden.
Men då du menar att .SE med denna personnamnskampanj tänker kortsiktigt, så förmodar jag att du själv i motsats, berikats med framsynthet och insikt, som jag med stor iver gärna tar del av!
Men innan du lyser upp min tillvaro med "hur du menar att .SE skulle ha gjort", ber jag dig ta hänsyn till följande rader, fundera lite på innebörden och alternativen:
Citat:
Tilldelning av domännamn
7 § En domänadministratör skall fastställa och ge offentlighet åt sina regler för tilldelning, registrering, avregistrering och överföring av domännamn under toppdomänen. Reglerna skall utformas så att förfarandet är öppet och icke-diskriminerande, med särskilt beaktande av
1. skyddet för den personliga integriteten,
2. användarnas intressen och andra allmänna intressen, samt
3. utvecklingen inom Internetområdet.
Domänadministratören skall tillhandahålla ett effektivt förfarande för lösning av tvister om tilldelning av domännamn.
|
http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-.../_sfs-2006-24/
Det skulle ju annars kunna förmodas att en "domainer" skulle se positivt på en ökad kännedom om och användning av domännamn hos allmänheten..
|