Sundream |
2014-10-11 10:51 |
Citat:
Ursprungligen postat av Conny Westh
(Inlägg 20500178)
Det där var en utmärkt beskrivning hur man kommer hamna på tidningarnas löpsidor som årets mest oseriösa företag. Man riskerar dessutom att förlora många lönsamma kunder som tycker att leverantören beter sig som en buffel.
Dessutom är en person som inte är straffmyndig inte åtalbar. Men även personer som är mellan 14-17 år hanteras med silkeshandskar.
|
Du har helt rätt Conny, jag håller fullständigt med dig, men frågan som naak2803 startade tråden var:
vem är skylld till att minderårig beställer med fel personnr? Och hur ska han göra för att få sina stålar.
Det var de frågorna som jag svarade på.
Som företagare hade jag inte gjort det utan haft med det i min försäljningskalkyl.
Jag drev tidigare flera mycket populära ungdomsklädes butiker I Malmö region med inriktning på tjejer I åldern 15-30 år och vi visste att vi skulle få mycket stölder eller försök till stölder. Vi hade med det i försäljningskalkylen, men givetvis försökte vi avstyra stölder eller stöldförsök genom bevakning, larm, kamera m.m.
Med andra ord; Oavsätt branch få man räkna med svinn och det är bättre att ibland bita i det sura äpplet.
|