![]() |
Citat:
Finns det förresten några "Premium" hotell i Sverige? Jag skulle kunna tänka mig betala 200-300 kr/mån om man fick någon valuta för pengarna. |
Varför inte? Internet är gränslöst och det spelar ingen roll var du har din site så länge det inte är en diktatorstat.
Jag överväger alltid utländska alternativ om dessa är bättre än svenska. Det är väl kanske färsk fisk som jag utesluter ur det resonemanget. Citat:
|
Citat:
|
Angående serverpilot.io, det är "inget meckande" eller direkt behov av att använda kommandoraden, om det mot förmodan behövs installeras något script eller funktion finns det bra och övertydliga guider för det. För min del har det varit mindre "meckande" än vid användandet av webbhotell.
Varför kan man inte jämföra hosting i olika länder när till exempel Digitalocean har server i exempelvis London som presterar bättre för en svensk användare för en billigare peng än svenska webbhotell som nästan alla bjuder på det sanslöst dåliga Atomia. |
Citat:
|
Citat:
Visst är mycket billigare att ha några utvecklare än hel drös kunniga supporttekniker. Det gäller att kunna förlita sig på att den personen som driftar sajten kan vara tillgänglig 24/7 alla dagar om året och att alla backuper fungerar som de skall. |
Det har varit många klagomål på City Network de senaste veckorna. Och jag ingår i den skaran. Men johan1234 har faktiskt rätt med att det är endast kontrollpanelen och supporten som varit dålig. Stabiliteten på sevrarna har inte påverkats...i alla fall inte mina sajter jag har hos CN. De har funkat bra. Hoppas CN löser sina problem snart.
Angående utländska webbhotell så är det ju inget som stoppar än att använda dem. Internet är ju nästan gränslöst. Jag har använt mig av Hostgator de senaste 6 åren och varit väldigt nöjd. Men dom är förbannat kommersiella. När du loggar in kontrollpanelen så dränks du i annonser. Deras support har också blivit lite långsammare de senaste månaderna. Just nu har jag börjat testa Oderland, mest för att jag vill främja business i min hemtrakt, och mitt första intryck är väldigt gott. |
amagab - trevligt att du stöttar hemtrakterna lite. Jag kör gärna svenskt om det klarar av behoven så att säga.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:21. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson