WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Någon mupp beställer massa saker i mitt namn! (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1062425)

Danielos 2014-07-31 17:54

Citat:

Ursprungligen postat av Lancelot (Inlägg 20495519)
Ja jag börjar märka att polisen inte gör mer än tar emot polisanmälan. Även våra kunder som haft problem har aldrig fått fast någon.

Citat:

Ursprungligen postat av Lindalicious (Inlägg 20495481)
Så någon har suttit där och planerat för att förstöra hans och hans flickväns liv och all bevis pekar mot dem, blir fängelse snart tyvär. Då bevisen väger mest enligt lagen.

Eller så försöker man koncentrera sig på de oskyldiga :D

Gigena 2014-08-04 12:01

Hur har det gått för dig? Någon har beställt prylar i mitt namn också från bl.a. Bangerhead när jag var på semester.

petlin 2014-08-05 09:50

Citat:

Ursprungligen postat av Adestro (Inlägg 20495564)
Om du inte av någon anledning uppgett kreditkortsuppgifterna över telefon/mejl är det knappast någon på SJ kundtjänst som ser uppgifterna vid internetbokning. En inte alltför vild gissning är ju att någon i föreningen var skyldig...

När man bokar via deras kundtjänst (vilket man behöver göra om man ska boka fler än 9 personer åt gången och vill vara säker på att sitta tillsammans) så uppger man tyvärr kortuppgifterna till personen man bokat av.

(Nuförtiden har vi dock faktura från SJ.)

I övrigt var det bara jag själv som hade tillgång till kortet och jag bor inte på Malmvägen i Sollentuna som det paket jag lyckades stoppa var adresserat till.

Rvn 2014-08-05 10:31

Citat:

Ursprungligen postat av patrikweb (Inlägg 20495531)
Många hastigheter är ju mer för staten ska tjäna pengar på böter, många vägar så pass bra så dom klarar betydligt högre hastigheter.

Eller få in bra statistik, nog väldigt marginellt med liv det sparar deras insats.

Ett bra exempel på det är ju fartkameror, det är får få in pengar. Men det skyddar inte mot påverkade förare, eller folk utan körkort.

Sedan tro att det sänker hastigheten, folk gasar på extra mycket mellan kamerorna istället för ta igen.

Varför gnäller du om detta? Du lär ju aldrig köra bil iaf utan ta taxi istället.. Kör bil är väl för boskap?

Lancelot 2014-08-07 02:18

Citat:

Ursprungligen postat av Gigena (Inlägg 20495802)
Hur har det gått för dig? Någon har beställt prylar i mitt namn också från bl.a. Bangerhead när jag var på semester.

Jodå. Spärrade mitt personnummer på alla kreditupplysningsföretag jag kom på. Så lugnt. Löser inte heller ut några paket, och kommer bestrida alla fakturor. Så lugnt. :)

Hur går det sj ?

Johnny Viking 2014-08-07 08:48

Har hänt mig med, men jag fick tips om vem det var och ringde upp. Det löste biffen ;)

Gigena 2014-08-07 10:28

Citat:

Ursprungligen postat av Lancelot (Inlägg 20496004)
Jodå. Spärrade mitt personnummer på alla kreditupplysningsföretag jag kom på. Så lugnt. Löser inte heller ut några paket, och kommer bestrida alla fakturor. Så lugnt. :)

Hur går det sj ?

Har gjort samma sak jag också. Fick påminnelseavier från posten om ett par paket igår så lite orolig att de har varit och rotat i brevlådan tidigare, men paketen verkar ha legat hos postombudet i drygt en vecka. Känns mer och mer som att det bara är någon som jävlas. Har du gått till posten och bett dem returnera paketen? Jag blev ombedd att göra det av företagen som jag har varit i kontakt med och polisen sade att det var allra bäst också.

Lancelot 2014-08-07 10:32

Citat:

Ursprungligen postat av Gigena (Inlägg 20496013)
Har gjort samma sak jag också. Fick påminnelseavier från posten om ett par paket igår så lite orolig att de har varit och rotat i brevlådan tidigare, men paketen verkar ha legat hos postombudet i drygt en vecka. Känns mer och mer som att det bara är någon som jävlas. Har du gått till posten och bett dem returnera paketen? Jag blev ombedd att göra det av företagen som jag har varit i kontakt med och polisen sade att det var allra bäst också.

Nä jag har inte gjort så, även här är det nog någon som jävlas så tänker lägga ner minimalt med tid på det. Paketen returneras automatiskt om jag ej löser ut dem samt att jag kommer bestrida fakturorna.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson