WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   USA - land of the stupid (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1060147)

goose 2013-12-15 21:46

Citat:

Ursprungligen postat av Clarence (Inlägg 20483039)
Återigen visar du upp vilken förskräckligt dålig människa du är. Hade folk i allmänhet varit kvar i samma stadie som dig som vuxna människor hade vi levt kvar i ett stenålderssamhälle. Man kan ju ändå komplimentera dig på den punkten, att du ständigt uppvisar dig sanna jag.

Hur vet du att det är Patriks sanna jag? Han kanske bara har trollat i detta forumet sen 2003 typ :).

Clarence 2013-12-15 21:57

Citat:

Ursprungligen postat av goose (Inlägg 20483040)
Hur vet du att det är Patriks sanna jag? Han kanske bara har trollat i detta forumet sen 2003 typ :).

Ja, bra fråga. Det är ju trots allt inte så ovanligt att troll behåller sin karaktär även efter alla insett att de är troll. Jag vet ärligt talat inte exakt vad det är som får mig att tippa över gränsen och tro att Patrikweb är mer än ett vanligt troll. Jag tror det är mest hans ihållighet och hans orädsla att vara troll även fast han nämner sitt företagsnamn (det enda han bryr sig om rent världsligt?) i samma mening.

patrikweb 2013-12-15 22:00

Citat:

Ursprungligen postat av Clarence (Inlägg 20483039)
Återigen visar du upp vilken förskräckligt dålig människa du är. Hade folk i allmänhet varit kvar i samma stadie som dig som vuxna människor hade vi levt kvar i ett stenålderssamhälle. Man kan ju ändå komplimentera dig på den punkten, att du ständigt uppvisar dig sanna jag.

Betydligt rimligare än få 500kusd för man bränt sig när man spillt kaffe på sig själv. Hade varit bättre för alla McD kunder, deras aktieägare etc. Om man tänker på liv så McD räddat betydligt mer liv om dom lagt 500kusd på bistånd till vissa länder istället.

Om folk verklighet hade brytt sig om liv kan dom sänka pengar och hoppar över sin semester istället. Men nej då är det bättre folk dör istället och välja semester.

Så ändå rätt hyckleri hos folk i verkligheten.

Westman 2013-12-15 22:32

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20482999)
Det krävs VÄLDIGT mycket för att en 16-åring ska dömas till fängelse i Sverige. Så pass lång villkorlig dom existerar väl knappast ens i Sverige? Sedan huruvida ett halvårs ungdomsvård eller tio års villkorlig dom avskräcker en 16-åring mest att göra om samma eller liknande misstag igen är väl ändå inte helt självklart? Tycker inte straffen ligger extremt långt från varandra.

Troligare två års ungdomsvård men absolut aldrig med den motiveringen.

Jag har läst lite mer än kvällsblaskorna. CNN, Huffington Post och Time (alla har länkade referenser med mer info). Nu var det USA som föredöme jag sågade, inte alla invånare. Det finns en hel del vettigt folk i USA men tyvärr inte i beslutande positioner pga. Money-wins-systemet de har.

Lindalicious 2013-12-16 00:41

Citat:

Ursprungligen postat av patrikweb (Inlägg 20483043)
Om folk verklighet hade brytt sig om liv kan dom sänka pengar och hoppar över sin semester istället. Men nej då är det bättre folk dör istället och välja semester.

Så ändå rätt hyckleri hos folk i verkligheten.

Intressant sätt att tänka...

Synd att det stämmer, vi väljer semestern och lurar oss själva att allt är ok med världen. :(

patrikweb 2013-12-16 09:19

Citat:

Ursprungligen postat av Lindalicious (Inlägg 20483049)
Intressant sätt att tänka...

Synd att det stämmer, vi väljer semestern och lurar oss själva att allt är ok med världen. :(

Ja folk är hjärntvättade och jävla hycklare, ställer man frågan om dom värderar liv mer än pengar eller sig själv mer så får man annat svar.

Men blir det frågan om välja sin semester än andras liv blir det helt annat.

Och ska man prata ondska så kan man säga USA, ett land som startar och deltagit i många krig och där orsak alltid varit för egna intressen i största del. Olja eller något som som ger dom bättre möjligheter.

Sedan är inget svar eller vitt, anser det är rimligt företag ska betala skadestånd om nu företaget gjort fel. Men då ska skadestånd vara på rimliga nivå och inte påhittade summor.

Dock har jag väldigt svårt att totalt idioter ska kunna få skadestånd för helt självklara saker dom skapat själva. Få skadestånd för man spiller varma saker på sig själv är absurt eller liknande idiotiska saker.

Då anser jag en kula är bästa valet lika väl som man dödar övriga skadedjur. Det hade varit bäst för största delen. Deras kunder, deras aktieägare och man hade kunnat skänka pengar för rädda 1000 andra liv för täcka upp.

Och då ändå kommit upp på max 1% av summan en värdelös idiot hade fått i skadestånd som inte hade varit bra för någon part. Inte samhället, inte företaget, inte kunderna.

Enda hade väl varit dom blodsugar advokater som inte kunnat fått några miljoner extra för driva absurda processer.

Handlar endast om kunna ta bästa beslutet som är bäst, och inte frågan om vilket beslut som är bäst för största antal. Och personen gör ett val att försöka blåsa folk pga dom själva är total idiot. Då får personen acceptera andra skyddar sig och väljer bästa valet för sig själva med.

clirre 2013-12-17 10:14

Citat:

Ursprungligen postat av Captain Thailand (Inlägg 20483008)
Sedan blir det i mina ögon ganska patetiskt att insinuera att någons åsikter är underbyggda av okritiskt kvällstidningsläsande. Inte minst då man aldrig träffat personen i fråga.

Jag syftade främst på trådstartaren som ju refererar till två Expressen-artiklar. Sen fortsatte ju debatten med kaffe-incidenten osv. Som det ofta blir i såna här debatter så är man färgad av tidigare erfarenheter och när något lyfts upp (igen) så blir tyvärr någon exemplifierad för en mer generell känsla - vilket var fallet för mig.

Jag brukar undvika Off Topic-politiska debatter på WN egentligen och ska lämna även den här.

Captain Thailand 2013-12-17 11:05

Citat:

Ursprungligen postat av clirre (Inlägg 20483099)
Jag syftade främst på trådstartaren som ju refererar till två Expressen-artiklar. Sen fortsatte ju debatten med kaffe-incidenten osv. Som det ofta blir i såna här debatter så är man färgad av tidigare erfarenheter och när något lyfts upp (igen) så blir tyvärr någon exemplifierad för en mer generell känsla - vilket var fallet för mig.

Jag brukar undvika Off Topic-politiska debatter på WN egentligen och ska lämna även den här.

Jag med, jag svävade ut lite med sådant som inte direkt var relevant i denna tråden.

Westman 2013-12-17 18:43

Citat:

Ursprungligen postat av clirre (Inlägg 20483099)

Som jag nämnt tidigare så har jag läst lite mer än kvällsblaskorna av just den anledningen att de sällan säger hela om ens delar av sanningen. I det här fallet så har de inte förvanskat något.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson