![]() |
Citat:
|
Citat:
|
Jag är säker på att varken SVT, TV3, TV4 eller nån annan tvkanal har nånting emot att man hämtar information från deras texttv-sidor eller hemsidor och visar en kort programtablå på sin sida. Eftersom det ligger i deras intresse att folk ska titta på deras program. Vad Thomas har rätt i är att det givetvis inte är ok att rippa information från tredjepartssidor och publicera på sin egen sida. Vad jag har förstått så går O2Grabber upp och hämtar infon från varje tvkanals egna sidor vilket bör vara helt ok.
O2Grabber används förresten till väldigt stor del i folk HTPC datorer, båda hos folk som använder Microsofts XP Media Center Edition och som använder gratisvarianter som Media Portal. |
Admin jag är helt säker på att gjorde ett inlägg här. Jag menar, om jag har en tjänst som är det som folk efterfrågar, måste jag väl få säga att jag har den tjänsten?
|
Citat:
|
Hej!
Hur fungerar tv-tablå marknaden nov 2007? Är det anarki eller? :) Har en sajt idag där jag visar "på tv just nu" via omtv.se gratis javascript. Är dock sugen på att ha en lite mer utförlig tv-tablå. Vilka leverantörer finns det? Hur ska man göra för att inte bryta mot lagen? Köpa från en erkänd leverantör? Kontakta samtliga bolag och be om tablåer? Är det utrett vad som ingår i citaträtten? Mvh Torre |
Enligt tidigare inlägg så kan du kontakta presstjänsten för respektive kanal och få tablåinformation.
|
hallå var får man tag på programmet ???? o2grabber
den är ju bort nu..! |
Jag skulle också vilja ha programmet o2grabber någon som vet vart det finns.
|
Jag med... :-)
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:59. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson