WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   visa tvtablå på din hemsida (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=10599)

Thomas 2005-11-02 11:57

Citat:

Originally posted by Kristofer@Nov 2 2005, 12:43
Då kan vi kanske komma överens om att det är lagligt att citera tablåtitlar som max brukar vara några ord ...
Om man tittar på hur det gick för blocket så kan man ju tolka det som det vore okey. Att det inte faller under katalogskyddet är dock för mej ett mysterium.

Johan H 2005-11-02 11:58

Citat:

Originally posted by Kristofer@Nov 2 2005, 12:43
Då kan vi kanske komma överens om att det är lagligt att citera tablåtitlar som max brukar vara några ord och sedan länka alla dessa till exempelvis Tomas site tv.nu och dess specifika tablåinfo i ett target=_blank fönster?

(Jag har varken en sån här sida eller ambitioner att skapa en, försöker bara sammanfatta vad som är OK att göra.)

Du kan citera hela titeln...

oscar 2006-03-16 11:35

Jag är säker på att varken SVT, TV3, TV4 eller nån annan tvkanal har nånting emot att man hämtar information från deras texttv-sidor eller hemsidor och visar en kort programtablå på sin sida. Eftersom det ligger i deras intresse att folk ska titta på deras program. Vad Thomas har rätt i är att det givetvis inte är ok att rippa information från tredjepartssidor och publicera på sin egen sida. Vad jag har förstått så går O2Grabber upp och hämtar infon från varje tvkanals egna sidor vilket bör vara helt ok.
O2Grabber används förresten till väldigt stor del i folk HTPC datorer, båda hos folk som använder Microsofts XP Media Center Edition och som använder gratisvarianter som Media Portal.

Jymdis 2006-03-17 16:41

Admin jag är helt säker på att gjorde ett inlägg här. Jag menar, om jag har en tjänst som är det som folk efterfrågar, måste jag väl få säga att jag har den tjänsten?

Thomas 2006-03-17 16:52

Citat:

Originally posted by Jymdis@Mar 17 2006, 17:41
Admin jag är helt säker på att gjorde ett inlägg här. Jag menar, om jag har en tjänst som är det som folk efterfrågar, måste jag väl få säga att jag har den tjänsten?
Nä det får man inte då egenreklam inte är tillåtet, men det går ju att kringgå om man lägger lite energi på det som du precis gjorde.

Torreman 2007-11-27 10:23

Hej!

Hur fungerar tv-tablå marknaden nov 2007? Är det anarki eller? :)

Har en sajt idag där jag visar "på tv just nu" via omtv.se gratis javascript. Är dock sugen på att ha en lite mer utförlig tv-tablå. Vilka leverantörer finns det?

Hur ska man göra för att inte bryta mot lagen? Köpa från en erkänd leverantör? Kontakta samtliga bolag och be om tablåer?

Är det utrett vad som ingår i citaträtten?

Mvh

Torre

jonny 2007-11-27 10:34

Enligt tidigare inlägg så kan du kontakta presstjänsten för respektive kanal och få tablåinformation.

biokonsult 2007-11-27 10:48

hallå var får man tag på programmet ???? o2grabber

den är ju bort nu..!

ganjaman.se 2007-12-06 09:40

Jag skulle också vilja ha programmet o2grabber någon som vet vart det finns.

balinet 2007-12-12 23:26

Jag med... :-)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:59.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson