tartareandesire |
2013-11-12 12:04 |
Citat:
Ursprungligen postat av Westman
(Inlägg 20480877)
Vad har den med en domäns värde att göra? Nej håll dig till det du påstod nyss och diskutera det med tartareandesire. Jag har bara pekat på att alla tycker olika och att nu gäller inte principen att en varas värde är vad någon vill betala för varan. Jag väntar med spänning på vad ni kan komma fram till.
|
Är det inte bra att vem som helst har råd med en svensk landstoppdomän? Varför ska inte trettonåriga Emma kunna skaffa en egen domän till sin blogg för katthemmet utan att behöva lägga ut 500 kronor? Varför ska inte min lokala fotbollsklubb kunna skaffa egna domäner för lag, cuper och loppisar om de önskar utan att välja mellan detta och att köpa in nya fotbollar? Varför ska inte ett lovande UF-projekt kunna skaffa egna domäner till sin verksamhet utan en rejäl startkostnad? Det blir alla dessa som missgynnas av de förändringar du och Jim förespråkar, inte stora företag som har såväl resurser som tid.
Varför nöja sig med 400-500 kr per år annars för en domän? Varför inte 5000 eller 10000 kr? Då försäkrar man sig ju om att bara bärkraftiga projekt lanseras samtidigt som andrahandsmarknaden begränsas till enbart riktigt bra domäner...
.SE är bland de bäst fungerande toppdomänerna i världen och det beror till stor del på att den är demokratiskt förankrad.
Om jag missuppfattat dig så vill jag gärna höra dina konkreta förslag på förbättringar?
Jag har också varit lite sur på att inte få tag i den perfekta domänen och varit lite bitter för att jag inte hade det minsta intresse av domäner eller hemsidor när internet var nytt eller var först ut att fråga chans på den sötaste tjejen i klassen i fjärde klass men sånt är livet helt enkelt :) Man får inte allt man vill ha.
|