Citat:
Ursprungligen postat av ol.micke
(Inlägg 20479955)
Det kan verkligen inte vara hälsosamt att du måste vara online dygnet runt på mail och behöva gå upp och åtgärda om det är något..
Man borde inte bry sig om mailen är skickade, men det kan som sagt bli jobbigt med så lång fördröjning om de man jobbar med jobbar dagtid.
|
Det är ju inte alltid detta händer men de finns fall. Sen så är det knappast bara jag som resonerar så av hela Sverige's befolkning och jag förmedlar bara denna åsikt som andra förmodligen också kan känna igen. Det var ju det TS trots allt var ute efter "om det kunde uppfattas som otrevligt" och jag antar att han menar för alla och inte bara en del.
Enligt mig så borde man köra "stör inte innan kl. 9 på morgonen principen" som man använder annars i vardagen. Då är ju iallafall majoriteten uppe. Internet och teknik är inte längre så avskärmat som det en gång var och de följer en dygnet runt beroende på vem man är förstås, men jag är övertygad om att detta kommer utvecklas och gå mycket längre.
Det kan ju bli som så, om vi tar ett exempel: Att grannen går och knackar på din dörr i natten för att låna lite socker. Vilket kanske inte alltid är så uppskattat, medan andra skulle anse det som trevligt. Det varierar ju. Hade grannen istället kommit förbi klockan 09 tror jag att han hade fått större chans att få sitt socker som han velat. Samma är det med mail och man får ett bättre intryck. (Observera att detta enbart gäller personer som är uppkopplade dygnet runt vilket många är och det kommer troligtvis expandera) Gå inte miste om dessa procent.. dem är också pengar.
|