![]() |
Problemet med spam är om någon skriven en "robot" som skickar sms automatiskt. Då kan ni få stora prolem.
Det kan dock kanske lösas med att man bara kan skicka sms en gång var 5:e sekund eller liknande. Samt att man kanske inte får skicka mer än 100 sms om dagen. Att inte ha med sitt nummer som avsändare är som sagt ett stor minus, men man skulle kunna tänka sig att man kör ett system som kostar 25kr / månad och man får skicka 100 sms om dagen men fel avsändare gratis samt ha möjligheten att betala lite per sms för att få rätt avsändare. Om det då är viktigt att personen man skickar sms till ska svara så betalar man lite för att det ska fungera. Om det inte är viktigt så skickar man "gratis". |
det är ju en variant men som sagt vi kollar alla möjligheter, tack för tipset!
|
Tack för visat intresse!
Nu är det som så att just denna tjänst kommer vi antagligen inte att starta utan vi kommer komma med en annan tjänst. Mer info om vad för projekt kommer när vi är som gott som klara med tjänsten! |
för mig känns det rätt värdelöst när man kan skicka sms för 0,5 sek styck och då med valfri avsändare:) den marknaden är nog rätt så överetablerad.
|
Citat:
Känner någon till ännu billigare aktörer? |
Fortfarande så var tjänsten för dem som skickar en jävla massa SMS och inte för dem som skickar max 1 sms om dagen utan om vi ser på min lille syrra tex. 13 år, smsar med kompisar stup i kvarten då tjänar man på att kunna skicka hur många sms man vill per månad för 25kr/mån men nu är det som så att efter att kontaktat operatören så vissar det sig att det rörde sig inte om oegränsat antal sms utan det fanns en gräns, denna gräns stog tydligen om man gick vidare och kollade på specifikt abbonemang man skulle ha. men men vi har planer på en annan tjänst och mer information kommer senare.
|
Tror ni skall ta och läsa avtalet lite noggrannare. Jag är ganska säker på att det finns nån klausul som säger att man inte får skicka "automatiserade sms".. alltså ni får inte använda en dator som skickar sms åt er genom nån sorts sms-kretskort eftersom det då blir "omänskligt" många sms ni kan skicka..
Har nämligen gjort lite research på detta själv då jag skickar ca 10-20.000 sms varje vecka.. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:14. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson