WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   .se domäner 5kr! (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1056230)

tartareandesire 2013-01-05 13:13

Citat:

Ursprungligen postat av alisso (Inlägg 20458811)
Hur "snabba" är Crystone på att registrera domänerna?
Det står bara "Förberedd" som status på domänerna jag testade regga nu.. :/

Det går normalt sett inom någon minut. Du måste dock fylla i ditt personnummer för att beställningen ska gå igenom. Systemet ger inget felmeddelande om man gör fel. Där har man tyvärr inte tänkt efter särskilt mycket innan lansering.

Frebjo 2013-01-05 13:30

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20458814)
Det går normalt sett inom någon minut. Du måste dock fylla i ditt personnummer för att beställningen ska gå igenom. Systemet ger inget felmeddelande om man gör fel. Där har man tyvärr inte tänkt efter särskilt mycket innan lansering.

Den kommer att fixas på måndag, försvann i och med uppgraderingen tyvärr.

tartareandesire 2013-01-05 13:55

Citat:

Ursprungligen postat av Frebjo (Inlägg 20458817)
Den kommer att fixas på måndag, försvann i och med uppgraderingen tyvärr.

Ett tips är att testa åtminstone grundläggande funktioner i systemet innan ni lanserar en uppgradering. Det är lite a och o i utvecklingsarbete :)

alisso 2013-01-05 14:49

Nu är dom registrerade :)

Frebjo 2013-01-05 18:02

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20458818)
Ett tips är att testa åtminstone grundläggande funktioner i systemet innan ni lanserar en uppgradering. Det är lite a och o i utvecklingsarbete :)

Håller med dig helt, nu styr vi tyvärr inte uppgraderingarna utan det är vår leverantör Parallels som sköter detta. Men vi jobbar vidare med dom och kommer självfallet ha ett uppföljningsmöte med dom för att i frågasätta varför vissa funktioner inte längre fungerar så att det inte kan hända igen :)

tartareandesire 2013-01-05 18:59

Citat:

Ursprungligen postat av Frebjo (Inlägg 20458839)
Håller med dig helt, nu styr vi tyvärr inte uppgraderingarna utan det är vår leverantör Parallels som sköter detta. Men vi jobbar vidare med dom och kommer självfallet ha ett uppföljningsmöte med dom för att i frågasätta varför vissa funktioner inte längre fungerar så att det inte kan hända igen :)

Jo, jag vet, fast måste ni använda den nya versionen innan ni är nöjda med den? I så fall borde ni definitivt byta leverantör :)

Frebjo 2013-01-05 21:06

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20458843)
Jo, jag vet, fast måste ni använda den nya versionen innan ni är nöjda med den? I så fall borde ni definitivt byta leverantör :)

Absolut, dock inte det lättaste när man har använt det i 5 år och har en väldigt många kunder i det system, men vi jobbar hårt med dom för att göra allt bättre! Jag är ändå nöjd med den nya versionen jämfört med den gamla! Och den kommer bli ännu bättre :)

Stahla 2013-01-05 21:47

Ett stort plus till den nya kontrollpanelen än så länge. Åter till domänerna, har försökt att registrera 100 stycken nu 4 gånger och runt 30st 2 gånger. På väg att testa med 10st en gång. Börjar bli plågsamt att skriva in domäner nu :(

Frebjo 2013-01-06 00:57

Citat:

Ursprungligen postat av Stahla (Inlägg 20458853)
Ett stort plus till den nya kontrollpanelen än så länge. Åter till domänerna, har försökt att registrera 100 stycken nu 4 gånger och runt 30st 2 gånger. På väg att testa med 10st en gång. Börjar bli plågsamt att skriva in domäner nu :(

Ska gå bra att registrera hur många du vill, om det mot förmodan inte fungerar så maila mig direkt på [email protected] så fixar jag det!

tartareandesire 2013-01-06 01:32

Citat:

Ursprungligen postat av Frebjo (Inlägg 20458850)
Absolut, dock inte det lättaste när man har använt det i 5 år och har en väldigt många kunder i det system, men vi jobbar hårt med dom för att göra allt bättre! Jag är ändå nöjd med den nya versionen jämfört med den gamla! Och den kommer bli ännu bättre :)

Håller med dig helt och hållet, det är definitivt ett steg i rätt riktning.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:00.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson