![]() |
Citat:
Citat:
Citat:
|
Citat:
Håller med - FB och Twitter fungerar mycket väl för oss att gå ut med information. Det tas upp snabbt och de som är aktiva kunder vet att de kan titta i vårt twitterflöde för att se kontinuerliga statusuppdateringar - på svenska dessutom. ;-) Bara som förklaring varför vi väljer att köra "bara" englska på just den sidan. Vi kör idag en internationell satsning och denna kändes som en möjlighet att kunna samköra och få bättre effektivitet. När vi lägger på personal i olika tidzoner finns det också samkörningseffektiviteter man kan utnyttja för att än snabbare nå ut med information. |
Citat:
|
En fundering får mig att ta upp denna tråden igen.
Det diskuterades ju huruvida man skulle ha historik med, men ett frskt exempel får ju en att fundera. http://www.binerodrift.se/ Binera hade som bekant stora störningar igår mellan klockan 12:30 - 20:00, det är enbart den 7/3 idag, ändå säger sig grafen ha en upptid på 99,82%. Enligt mig är det 6 dygn a 24 timmar + 12 till nu (=156 timmar) där det legat nere 5,5 timmar, det ger väl snarare 96,47% upptid? Stort plus till att dom har bra löpande uppdateringar på ärendet och en bra historik... |
Citat:
|
Senaste 30 dagarna är väl också ganska vanligt att räkna på?
|
Svenska webbhotell ska ha information på svenska. Har ni flerspråkssajter har ni driftinformation på respektive del av sajten/subsajt på rätt språk.
Svenska webbhotell kan med fördel slänga upp en "Just nu"-ruta på sina startsidor när det är pågående driftstörningar ("breaking news") och (utan att veta om det är så) få mindre belastning på supporten vid störningar. Svenska webbhotell ska ha tidsangivelser för när felet upptäcktes och meddela fortlöpande om felet varar längre. En AJAX-snurra kan vara bra så slipper jag ladda om sidan. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:25. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson