![]() |
Citat:
Nej numera måste internet användas med största försiktighet! Men kan ju inte säga att barnen är glada, men det finns ju datorer i skolan. Men efter att en skolungdom använt skolans dator och laddat ner olaglig film som togs till rätten som säker många läst, ja då har jag förbjudit detta med. Jag har kontaktat skolan och sagt att mina barn inte får ha egna dator konton hos dem och att all deras internet användan endast får ske under direkt översyn av lärare. Så numera har jag både missnöjda barn och en hel skola som är missnöjd, men samtidigt så har de inte så mycket att säga emot. [Ja, hela detta inlägg är en ironisk kommentar som speglar hur vårt internet användande snart är på väg att bli om filmbolagen ska få styra vårt internet användande] Ja försöker man tjäna pengar på olagligt material så bör man överväga att det är förenat med risk, och ja filmbolagen behöver pengar för att producera nytt material och ja jag anser att filmbolagen till vissa delar går så långt att men kan känna sig rädd för att gå ut på nätet. |
Glöm Youtube, de har sitt på det torra.
"du förbinder dig att inte kopiera, reproducera, distribuera, sända, visa, sälja, licensiera eller på annat sätt utnyttja något Innehåll för något annat ändamål utan föregående skriftligt medgivande från YouTube eller respektive licensinnehavare till Innehållet." Dessutom tror jag (inte helt säker) att de har nått överenskommelser med de flesta företag som gör att de inte kan stämmas. Dessa överenskommelser gäller dock inte vanliga svenssons så att göra med att Youtube får, varför får inte jag? funkar nog inte särskilt bra. "Vill du lägga ut film- eller videoklipp på din webbplats? För att upphovsmännen ska få sin ersättning behöver du en licens från Stim." http://www.stim.se/kunder/Internet/S...dproduktioner/ |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:28. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson