Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
(Inlägg 20453792)
Det inser väl ändå vem som helst att en garanti för svar inom 24 timmar inte kan existera? Ibland kan det bli extra belastning på grund av t.ex. en omfattande DDoS-attack eller andra saker som gör att man bombarderas med ett stort antal mail som säger ungefär samma sak. Man kan ha oturen att en stor del av personalen drabbas av influensan osv. Dessutom kan tekniken alltid strula. "Stöd för"-grejen är väl relaterat till din tidigare dispyt med Binero förmodar jag så det känns väl ganska onödigt att älta vidare. Man kan inte leva i en fantasivärld där allting är perfekt. Så ser det aldrig ut i verkligheten. Alternativet är att betala mångdubbla priset för att få exakt det man vill ha men inte ens då kan man vara 110% säker på att allting fungerar som man vill 24 timmar om dygnet och 365 dagar om året.
|
Jag håller med om att man får ha viss förståelse för att folk kan få influensa eller att vulkan på Island får ett utbrott och spyr ut aska så att flygtrafiken stoppas. Det tror jag att alla normala människor har - även jag. Här hade jag dessutom tyckt att det var uppfriskande ärligt om (webhotellet) företaget helt sonika svarade när man surnade till... "ber så hemskt mycket om ursäkt men en av våra nyckelpersoner bröt benet idag och därför är vår support lite på efterkälken". Inga bortförklaringar... inga vräka över ansvaret på kunden, inget sticka huvudet i sanden. Bara ärlighet. Det tror jag att branschen som helhet skulle må bra av.
Däremot tycker jag inte - som det antyds lite har och var - att man skall läsa så jäkla mycket mellan raderna. Skriver företag att de har 24 timmars svarstid via mail så skall man förstå att det betyder olika lång tid beroende på hur mycket man betalar för sin tjänst. På ett företag betyder det faktiskt inom 24 timmar och på ett annat betyder det inom en vecka, båda gör reklam för samma sak i sin marknadsföring. Detta synsättet tycker jag är fel och är lite skrämd av vart det kan leda om det blir allmänt godtagbart att man gör på det sättet.
Ärligare då att företag nr 1 tar mer betalt och ser till att stå för sina 24 timmar och företag 2 tar mindre betalt men skriver en vecka.
Självklart skall man kunna ta betalt för extragullande och dygnet-runt-support inom 6-12-24 timmar. Däremot kan man inte lägga ansvaret på kunderna att veta hur mycket man måste ta betalt för detta och förstå att man luras i sin marknadsföring.
|