tartareandesire |
2012-10-04 15:49 |
Citat:
Ursprungligen postat av Hjorten
(Inlägg 20452100)
Personen jag citerade verkar bara vara inställd på att man enbart kan ladda hem upphovsrättskyddat material (utan tillåtelse) med torrenttekniken, vilket så klart inte är fallet. Vill minnas att flera olika speltillverkare "skickat ut" patchar (och liknande) med just torrenttekniken, fördelen är ju (som alla förmodligen redan vet) att ens egna servrar besparas en hel del trafik på så sätt.
|
Aha, vet inte riktigt om det var det han verkligen menade men i så fall kan jag väl hålla med dig :) Naturligtvis kan man inte förbjuda tekniken och det hoppas jag inte heller att några av våra folkvalda är ute efter. Däremot tycker jag gott man kan stänga ner de aktörer som inte är intresserade av att hålla borta det olagliga materialet. Vi skulle aldrig låta en tidning, en TV-kanal eller någon annan aktör bete sig på det viset.
Förresten, har inte Skatteverket någon per automatik-kontroll av företag som saknar F-skatt? Känns som att de här kommit undan inte bara väldigt lätt utan också ganska så länge...
|