Clarence |
2012-05-03 14:09 |
Citat:
Ursprungligen postat av ITisGood.se
(Inlägg 20439571)
Det undrar jag verkligen också. De har ju inte gjort mer än en eller ett par minde uppdateringar av sidan på många år. Jag ser till och med att de rekryterar flitigt. De har ju visserligen en hel del andra sitter i andra länder, men det är ju inget speciellt avancerat system.
|
Små ändringar som garanterar fortsatt kvalité i innehåll och drift utan att förändra den primära upplevelsen som redan är ett framgångskoncept är extremt mer tidskrävande än att lägga till en ny funktion eller förändra hela designen.
Att skapa och underhålla en plattform att skala till 20+ internationella sajter varav en handfull är riktigt stora (6 miljarder sidvisningar i månaden för leboincoin t ex) är inte heller en lek.
Jämför med facebook som även det är en förhållandevis enkel sajt funktionellt, de har 3,500 anställda.
Citat:
jag hade för mig att apple stänger in sin databas till enbart apple och facebook helst inte heller vill dela med sig av användardatabasen/revenue till externa platformar?
kan vara ute och cykla, men menar då att en mobil app "användare" kan inte logga in i fb appen via webben sedan och fortsätta på samma spår som han gjorde i appen?
kanske löser sig om man använder FB connect/login in i appen iof.
|
Du måste logga in på varje enhet, det är en ren säkerhetsaspekt. Det finns inga sett att verifiera att det var samma användare på datorn som på mobilen, oavsett om samma wifi användes. Du kommer inte åt någon databas från varken facebook eller apple. För facebook har du ett api att arbeta mot som finns sdk:s för t ex ios och android. Vad du vill komma åt hos apple har jag inte en aning om.
Men för att få kontinuitet mellan desktop och mobil får du spara sakerna via din egen (server-)applikation - har inget med facebook att göra mer än att du väl kan använda dom för autentisering om du så vill.
|