tartareandesire |
2012-03-22 17:14 |
Citat:
Ursprungligen postat av trådlöst
(Inlägg 20435718)
Ja, fast sen beror det väll mer eller mindre på vad som anses vara grovt, eller? Jag kanske har fel, rätta mig isåfall :)
|
Kan brott lösas så är det ju alltid bra men jag har svårt att se att det skulle finnas någon möjlighet att använda det på annat vis.
Citat:
(Inlägg 20435718)
Detta kommer kosta staten en hel del, om inte telekom bolagen också. Så varför inte lägga pengarna på vanliga poliser och nya tekniker (förutom denna typ av övervakning) för att kunna lösa grövre brott?
|
Regeringen har redan ökat antalet poliser i landet. Det har emellertid ingen betydelse hur många poliser du sätter till i vissa ärenden om de inte har möjlighet att få ut bevis. Det här är ett viktig verktyg i deras arbete som inte kan ersättas utav något annat.
Citat:
(Inlägg 20435718)
Det är kanske något att spekulera i. Allt detta kommer gå på skattebetalarnas pengar.
|
Det stämmer väl inte? Som jag förstått det landar hela kostnaden på operatörerna och eventuellt i nästa led då på kunderna.
Citat:
(Inlägg 20435718)
Btw, vet någon med ett exakt antal siffror hur många ledamöter det var som var närvarande när röstningen gick igenom?
|
233 ja, 41 nej, 19 avstod, 56 frånvarande
I princip samtliga nej stod Vänsterpartiet och Miljöpartiet för.
|