![]() |
Jag vill belysa energiaspekten också. Om en gammal Dell stationär drar kanske 150W i genomsnitt så drar en liten EEE Box kanske 30 W. En skillnad på 120W gör att man kan spara 1500 kr per år bara i el.
Asus EEE Box EB1007-B0840 Atom D410 kostar 2300kr på webhallen. Jämfört med en gammal dator så lönar den sig efter ett och ett halvt år om man klarar sig prestandamässigt. |
Citat:
På bärbara finns även en knapp där du kan trycka om du behöver hjälp med extremt simpla frågor. Det brukar även finnas en bild på den med t.ex. ett frågetecken på så du hittar den. Bra att tillägga är även att det inte är någon skillnad på bärbara och stationära os-mässigt. |
Citat:
Jag är nöjd med min VPS och ser många fördelar med VPS. Det går snabbt att klona om man bara vill testa en grej för att se vad som händer etc etc. Blev dock lite fundersam just på hårdvarubiten. |
Citat:
|
Citat:
http://www.webhallen.com/hardvara/14...gb-os_ingar_ej Isåfall har jag en fråga, hur installerar jag OS på den sedan? Citat:
Citat:
|
Hej,
Går det att i en windows 2008 servre att både hosta PHP sidor samt .NET sidor och ha mssql och mysql databas? |
Hej Gimbo,
Ja det funkar. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:00. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson