WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   loopias mail har stora problem (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1051315)

hnn 2011-12-07 14:19

Thomas: Finns det någon anledning att radera sitt inlägg? Annars kan man få ganska intressanta diskussioner om man raderar...

Fast det är kanske så man ska göra i fortsättningen.

johan1234 2011-12-07 14:24

Sorry, sorry, sorry! :-) Har någon en stor röd ångerknapp! Trodde det var mitt inlägg som raderades. Min miss - självklart kan han radera sitt eget inlägg.

Ber om ursäkt igen!

Thomas 2011-12-07 14:30

Citat:

Ursprungligen postat av hnn (Inlägg 20426507)
Thomas: Finns det någon anledning att radera sitt inlägg? Annars kan man få ganska intressanta diskussioner om man raderar...

Det är en inställning i VB som lämnats orörd gissar jag på. Eller om den kommer från när vi körde IPB.

Att man kan editera sitt inlägg under en period känns okey. Stavfel etc. Det innebär ju i praktiken att man kan ta bort allt (radera) även.

hnn 2011-12-07 14:31

Citat:

Ursprungligen postat av Thomas (Inlägg 20426509)
Det är en inställning i VB som lämnats orörd gissar jag på. Eller om den kommer från när vi körde IPB.

Att man kan editera sitt inlägg under en period känns okey. Det innebär ju i praktiken att man kan ta bort allt (radera) även.

Möjligheten att radera i IPB fanns inte. Däremot fanns möjligheten att ändra, men med krav på anledning.

Thomas 2011-12-07 14:57

Är det nån som varit i kontakt med Loopia och hört med dom hur läget är?

Vad är fel, varför tar det dagar att avhjälpa?

Viktor 2011-12-07 14:59

Citat:

Ursprungligen postat av Thomas (Inlägg 20426514)
Är det nån som varit i kontakt med Loopia och hört med dom hur läget är?

Vad är fel, varför tar det dagar att avhjälpa?

Enligt artiklarna på IDG så har de slutat svara i telefon. "Locket på" tror jag rubriken var på artikeln.

hundserver 2011-12-07 15:12

Mailen finns ju kvar kan man hoppas för de som har sin mail där,
för jag antar att dom har backupservrar som tar emot och lagrar inkommande
mail.

tartareandesire 2011-12-07 15:34

Citat:

Ursprungligen postat av Viktor (Inlägg 20426515)
Enligt artiklarna på IDG så har de slutat svara i telefon. "Locket på" tror jag rubriken var på artikeln.

Med tanke på hur många som ringt så är det inte så konstigt att inte alla kommer fram. En rubrik i sann Aftonbladet-anda :) Det är ju inte så att Loopia försöker mörka det här, det kan de omöjligt göra. De försöker lösa problemet så snabbt som möjligt, att sätta all personal på att svara i telefon hjälper knappast någon :)

Vore intressant att veta exakt vad som hänt. Det här lär tyvärr kosta Loopia mycket pengar och många kunder har jag en känsla av...

kippex 2011-12-07 15:44

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20426520)
Vore intressant att veta exakt vad som hänt. Det här lär tyvärr kosta Loopia mycket pengar och många kunder har jag en känsla av...

Som sveriges största webbhotell är inte en nedtid på 3 dagar i närheten av acceptabelt. Borde ha både tre, fyra och fem backup-lösningar som snurrar igång. Det här är ju förödande för väldigt många företag - undra vilken kompensation detta resulterar i för dess kunder...

hnn 2011-12-07 15:45

Citat:

Ursprungligen postat av Viktor (Inlägg 20426515)

Och om IDG skriver att tomten finns och att elefanter är rosa så stämmer det?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:28.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson