Citat:
Ursprungligen postat av SEAPelle
(Inlägg 20418137)
Det finns massor av företag där deras grafiska profil är viktig och en design i 6-siffriga belopp inte är det minsta problemet, så det finns företag som skulle bli galna om du misast någon pixel mot deras grafiska profil.
|
Helt rätt. Då borde han vända sig till dom. I detta fallet har ju kunden sagt att han inte vill betala hans pris så svaret är ju redan där.
Citat:
(Inlägg 20418137)
Sen att du skriver om ego?? Jag vill att det jag levererar motsvarar en viss "kvalitét" på gott och ont. Finns inte en chans jag skulle göra ett "slarvjobb" bara för att kunden inte är beredd att betala det lilla extra, då har jag andra kunder jag hellre väljer att leverera till. Är inte ego utan ren profilering av företaget.
|
Kunden betalar TS inte tvärt om så vad TS vill är ju inte så intressant om han nu gillar att få in kunder. Igen kanske han ska vända sig till en annan målgrupp precis som du är inne på men även om han gör det så lär nog beställaren gärna se att han följer hans / hennes anvisningar och inte tvärt om.
Tänk en snickare som kommer hem till mig och renoverar mitt kök som plötsligt bestämmer sig för att det är under hans värdighet att skruva upp det köksluckor jag valt, åker och handla nya svindyra luckor som jag får betala.
Att använda färdiga templates har inget med slarv eller kvalitet att göra. Det är kostnadseffektivt enligt mig. Han använder ju dessutom ett open source CMS redan så den principen håller inte. Då borde han koda allt själv om det nu leder till högre kvalitet.
Citat:
(Inlägg 20418137)
Edit: Samtliga företag som omsätter lite pengar vill dessutom äga både källkod och design, så en publik designmall är sällan ett alternativ mer än i små företag/föreningar utan någon ekonomi.
|
Håller inte med dig alls. Varför skulle stora företag vilja slösa mer pengar än små? Kan man hitta en billigare lösning som möter ens krav så kör man nog på den. Dom köper ju inte in tjänster för att göra webbyrån rik utan för att fylla sitt eget behov.
Äga källkoden blir ju svårt om det är open soure CMS.
Han bad om åsikter och detta är min ;)
MVH
R
|