abergman |
2011-07-21 08:51 |
Citat:
Ursprungligen postat av Westman
(Inlägg 20412218)
Jo men är det värt 2 - 3 årslöner? Det jobbet betalar i licenskostnad för XIV-miljön motsvarar 2,5 välbetalda teknikers årslöner inkl. avgifter. Dessutom är support inte av "hallå, fixa"-sorten. Det är snarare att det är vi som måste felsöka som dårar och överbevisa IBM om att det faktiskt är fel på deras hårdvara eller mjukvara.
|
Då är det kanske IBMs inställning det är fel på?
Jag har jobbat mot både HP och Lenovo och där var det inga som helst problem att ringa och säga "Skiten funkar inte, laga". Sen ville de ha ett gäng loggar, kanske att man startade om skiten. 3h senare kommer det en snubbe med en kartong och fixar biffen.
I princip så håller jag med dig om att bygga sin egen lösning kan kännas mer ekonomiskt, men jag tror att man på sikt får kämpa mer med att övertyga potentiella kunder, arbetsgivare etc om att det är en bra idé, än man faktiskt får ut av det. Dålig "bang for the buck" konvertering liksom. Sen finns det ju klara fördelar med att köpa en lösning, hur många DIY system klarar att flytta filer till olika diskar beroende på hur ofta de accessas?
|