Citat:
Ursprungligen postat av jgabor
(Inlägg 20402079)
Utveckla gärna varför, jag (och säkert fler) är nyfikna... :)
|
Förutom det som står i länkarna till min blogg som hnn postade så handlade det mycket just om tillgängligheten på kodare.
Eftersom jag inte själv kodar ruby var jag tvungen att hitta någon som kunde hjälpa mig. Jag bad om offerter från flera oliak webbyråer, träffade både frilansare och byråer, flera av dom började försöka bygga vidare på sajten men alla gav upp för att dom tyckte att projektet var "för omfattande".
Communityt kring ruby är mycket mindre än det runt PHP. Tillgången till kompetens inom det språk sajten är byggd i är för mig en viktig faktor.
Rails crashade för oss några gånger i veckan vilket resulterade i att sajten stod till. På grund av en konflikt mellan mig och webbyrån som gjorde skitjobbet (skrev om det här på WN men dom trådarna har tagits bort) kunde jag inte ta hjälp av dom för att fixa det, ingen av dom tre webbyråer och två frilansare som kollade på det kunde lösa det utan rekommenderade mig att via cronjobs starta om rails-demonen en gång om dagen eftersom den nästan aldrig crashade inom 24 timmar.
|