![]() |
Citat:
Kan iofs förstå att höjningen kommer som en smärre chock för vissa..och är olika kännbar för webbhotellets kunder. |
Citat:
Vad säger att kvaliten kommer förbättras när det kommer bli 25 gånger mer databaser på servrarna. Jag har varit grymt missnöjd med loppis e-mail tjänster under en lång tid det enda som gjorde att jag hade kvar webbhotellet hos dem var just att de hade bra priser på domännamn, nu har de inte det längre och då börjar jag avveckla dem. |
Citat:
Jag tror det är snarare omfattningen av höjningen för just .nu , som de själva har prissatt till 99 kr under väldigt många år, som upprör. 60% är en bra tilltagen höjning med en månads varsel, oavsett om det är en domän eller något annat. |
Citat:
Jo det är möjligt, men jag anser fortfarande att det är ett helt okej pris med 159kr/år, är domänen inte värd det så vet jag inte om det faktiskt är något att hålla kvar. Sen att man kanske skulle ha gjort höjningen över sikt i kanske 2-3 nivåer för att inte irritera så många... 60% är ju ganska brutalt i en höjning. |
Citat:
Kanske var det meningen att vare brutal. Man kanske inte vill ha en typ av kunder som har många domäner. Det intressanta är att man lägger till databaser till konton. De som har konton med få domäner, 1-2 st, vill sällan ha 50 databaser eller 50 FTP-konton. De som vill ha det är de som har många domäner på sitt konto och många hemsidor. Har man då många .nu domäner/sidor, så kostar de extra databaserna ganska kraftigt. Det kanske skulle nästan löna sig att betala för de extra databaser för sig själv ... därför är Loopias förklaring att de pengarna går tillbaka till kunder är tyvärr ren BS. Har en del kompisar och gamla kunder, strax över 20, som har webbhotell med några .nu domäner (vissa aktiva och vissa liggande för att skydda sina andra sidor från kopior på liknande adresser). Har rekommenderat Loopia för de en gång i tiden. Har skickat mail till de med uppmaning att de kanske borde se sig över webbhotell på annat håll och de svar jag fått tillbaka håller faktiskt med. Att deras kostnader ökar med 500-3000 kr per år för att de får 25 extra FTP-konton och databaser är verkligen inte värt. |
Första gången på väldigt länge som jag uppskattar att jag använder Binero.
|
Citat:
Visst är det en saftig höjning, det håller jag helt klart med om, men känns som det finns ett syfte bakom. |
Citat:
I övrigt tycker jag Loopia har relativt bra tjänster men hoppas fortfarande NUnames förenklar sin transfer-process :) |
Mailade frågor till Loopia om domän priserna, bl.a vad gäller *.tv domänerna. De anser fortfarande att de säljer ALLA domäner till självkostadspriser och skriver samtidigt att man inte fått något nytt inköpspris på och därför är priset oförändrat. Dock så påverkar väl dollarpriset också inköpspriset eller har jag helt fel?
Fler som märker att Loopia i den här tråden inte vill ta upp detta. |
Citat:
Klart de inte vill ta upp detta i tråden utan går hellre ut med sina 25 FTP-konton/databaser istället. Ingen vill erkänna att man har haft en kille med en räknare som har räknat fram att om de höjer priserna med 60% så gör de en rejäl vinst i verkliga pengar, då .nu är den 2:a stora domänen i Sverige. Att ha möjlighet att ha 25 FTP-konton är faktiskt ingen större utgift för ett företag. Databaser är svårt att räkna på, då man vet verkligen inte hur många behöver så många databaser per webbhotellskonto. Jag gissar att det är väldigt få, jämfört med antalet kundern som har flera .nu domäner per konto. Det handlar inte om subvensionering eller sponsring. Allt är i slutändan statistik och förtjänster, vilket är normalt för företag. Dock här kör man över kunderna, ger de en riktigt örfil med 60% mer styrka! :eek: Själv skrattar jag lite när jag läser t.ex. inlägg från bla.a tartareandesire, då kunder som han nog inte påverkas speciellt mycket förmodligen. Varför inte höja webbhotellskonton med 60% nu direkt och se reaktioner? Jag själv struntar i det. Har inte så många .nu domäner som jag inte sätter stort värde i. Jag kommer flytta domänerna sakta ut från Loopia, t.o.m. betalar hellre flytten och ger pengar istället till ett annat ombud för flytten än sätter 60 kr mer per domän i Loopias giriga plånbok. Helt ärligt så är jag nästan tacksam för denna spark i baken. Nu kan jag börja samla allt på ett ställe, vilket blir bra och bekvämt. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:40. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson