Lancelot |
2011-05-01 12:14 |
Gav min far min laptop pc då jag tycker att han definitivt ska köra på win7. Det är mycket lättare för honom, gav han även en 22 tums skärm. Min gamla bärbara är mer än bra nog för allt han ska göra. Den är snabb som satan. =)
Köpte själv en macbook pro 13. Den är lättare att bära med sig sedan har jag blivit trött på att bära runt en 15.6 tums dator som är rätt tung. För den lilla skärmen tänker jag kompensera med en extra monitor. Vet dock inte om jag ska köpa en TV eller Datorskärm.
Vet någon om man kan koppla en TV till mbp 13 på samma sätt som man kopplar en tv till hdmi? Det finns ingen hdmi utgång men jag antar att det finns någon sladd som konverterar.
Tack för alla råd, är dönöjd med min mbp 13 och glad att jag inte köpte 15 tummaren då jag tycker den här är lättare att bära med sig. Jag har ändå en stationär dator jag kan jobba på om jag vill ha en större burk, plus att jag tänker köpa en skärm till den här skönheten.
Kan däremot säga en sak redan nu. Allt det här om att mac slår windows i allt är sant om man jämför med vista. Men Win7 är verkligen otroligt bra så jag tycker själv att det är en smaksak vilken pc eller os man väljer. SJälv tänker jag köra på mac då jag har tröttnat på Windows lite och att den är lite skönare. =)
|