WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Nyheter (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   IE9 släppt (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1047151)

studiox 2011-03-22 14:03

Citat:

Ursprungligen postat av Spindel (Inlägg 20398622)
Det där går ju fixa i Flash också...

Absolut, det går såklart skriva ett OS i flash också om man vill, men det är få som är så dumma :)

Vi kan ju jämföra, skriv detta i flash http://mrdoob.github.com/three.js/ex...ials_cars.html

och så jämför vi FPS och CPU usage så får vi se..

goose 2011-03-22 14:32

Citat:

Ursprungligen postat av razor (Inlägg 20398636)
Tror IE9 bara kommer medföra mer problem för oss. Har bara läst om det och inte testat än men får uppfattningen av att det är en bra webbläsare som många kommer att använda. I och med detta kommer MS slappna av och känna sig nöjda och halkar då efter den snabba utvecklingen.

Samtidigt är jag inte helt förtjust i att en av de största webbläsarna bara fungerar under Windows.

Vad säger ni? :)

Lösa rykten säger att IE10 kommer lanseras med windows8 runt 2012. Jag tror inte MS kommer stå vid sidan om längre. Det är bra med konkurrens :)

razor 2011-03-22 15:10

Citat:

Ursprungligen postat av goose (Inlägg 20398910)
Lösa rykten säger att IE10 kommer lanseras med windows8 runt 2012. Jag tror inte MS kommer stå vid sidan om längre. Det är bra med konkurrens :)

Vi får väl hoppas på ett stadigt flöde av uppdateringar innan dess också. :)

Nä nu orkar jag inte sitta här och spekulera. Det visar sig och jag hoppas verkligen det blir bra och håller sig så. Alternativt att IE skrotas :D

AndreasS 2011-03-22 16:58

Kanske en aning OT, men FF 4.0 verkar ha släppts idag. getfirefox.com ger den versionen iaf :)

dAEk 2011-03-23 21:04

Hmm, vet någon om man kan lägga upp developer tools-knappen bland dom andra knapparna längst upp i högra hörnet? Helst vill jag inte behöva ha verktygsfältet synligt eller hålla på och öppna upp menyer etc.

Om man kan få in ett menyval - typ inspect element - skulle det duga alldeles utmärkt också.

cjhrules 2011-03-24 23:17

Tråkigt att ie9 inte stödjer en basic css3 funktion som text-shadow.

Westman 2011-03-25 06:22

Citat:

Ursprungligen postat av AndreasS (Inlägg 20398931)
Kanske en aning OT, men FF 4.0 verkar ha släppts idag. getfirefox.com ger den versionen iaf :)

Japp, jag kör den och är både nöjd och missnöjd. Som vanligt. ;)

robincox 2011-03-25 12:48

Citat:

Ursprungligen postat av goose (Inlägg 20397928)
Så har den officiella versionen av IE9 släppts. Så nu har man ännu en browser som man måste ta hänsyn till när man utvecklar.

Jo så ser jag det också. När ie8 släpptes så var den bättre än ie7 på det mesta, men nya buggar kom. Nu kommer man bara behöva ta hänsyn till ännu fler buggar eftersom det man skapar måste fungera i alla versioner av ie (exklusive ie6 och neråt men det hade jag slutat med support för).

Det bästa för oss webbutvecklare hade varit om microsoft slutade utveckla ie helt och hållet tycker jag, men det kommer aldrig att hända tyvärr.

Spindel 2011-03-25 13:19

Citat:

Ursprungligen postat av robincox (Inlägg 20399456)
Det bästa för oss webbutvecklare hade varit om microsoft slutade utveckla ie helt och hållet tycker jag, men det kommer aldrig att hända tyvärr.

Ja, bästa vore väl att de valde en open-source webbläsare (Firefox eller Chromium) och såg till att den fungerade bäst på Windows rent funktionsmässigt (GPU-accelerering, SitePinning osv. som IE9 har).

robincox 2011-03-25 16:16

Citat:

Ursprungligen postat av Spindel (Inlägg 20399468)
Ja, bästa vore väl att de valde en open-source webbläsare (Firefox eller Chromium) och såg till att den fungerade bäst på Windows rent funktionsmässigt (GPU-accelerering, SitePinning osv. som IE9 har).

Jo tänk vad bra det hade varit om det bara fanns en webbläsare som hade det bästa av alla de som finns idag. Problemet är bara att då skulle webbläsarutvecklingen stanna av (pga. brist på konkurrens) precis som mellan 2001-2006 hehe

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson