![]() |
vill du kunna surfa på en sida som råkar ha flash installerat så är väl inte iphone din grej, eller har de stöd för det numera?
|
Nej, Flash stöds ej. Siter som är 100% Flash tycker jag minskar för var dag som går..
|
Har man en Mac och gillar hur allting fungerar mellan sin mac och sin iphone, då är valet extremt enkelt. Köp en iphone.
Är du inbiten användare av googles tjänster är det fördel Android. Är du pc-användare vinner du inte lika mycket på synkningen, så det ger inga poäng till någon sida. (Klyshvarning) Vill du ha samma sak som alla andra har, en låst enhet där tillverkaren exakt bestämmer vad du får och inte får göra, en enhet som om den hackas blir en nationell säkerhetsbrist - fördel iPhone. (Klyshvarning) Vill du kunna välja mellan olika telefonmodeller, ha större frihet att installera vad du vill (på gott och ont), kunna köpa en telefon från 990:- cash utan abonnemang, utveckla appar - fördel Android. |
iPhåne
Om du inte är technisse är det bara att köpa iPhone och var nöjd. Allt fungerar och om några månader kommer du börja konvertera till bara Apple produkter. Så går det för nästan alla. Man blir bara för nöjd (jag kan utan problem köpa en iPhone till en 70 åring som inte vet hur man startar en dator och på några minuter få honom att börja använda den utan problem (har gjort flera gånger), Skulle inte drömma om att göra samma sak med någon annan smartlur). Att jag sen kan installera alla möjliga bra appar som aldrig någonsin kommer komma till piratkopieringsandroiden är också en fördel(apple market är överlägset alla andra app markets och det är faktiskt apparna som man använder).
Eller så kan du bli technisse och köpa Android. Om du har behov att kunna ändra på allt själv. Tycka vad man vill om att apple styr allt. Men luren fungerar klockrent tack vare det iaf. |
Citat:
Gmail sync samt alla google produkter funkar klockrent med iPhone. Andriod är väl redan hackad? Så varför välja en telefon som redan blivit hackad mot ens om inte har blivit det? Du kan absolut inte välja mellan olika telefonmodeller på andoid! Du väljer flaggskeppen punkt slut resten är skräp. Alla andra modeller är så bantade att det inte går ens att starta apparna på top listan. (testa angry birds på några olika modeller så kan du se (bara som ett exempel inte för att man måste spel det spelet). Har testat ett antal billiga samsung och LG lurar och kan ju säga är inget jag kan rekomendera till någon. Om han vill utveckla appar så går det utmärkt till iPhone också dock behöver man en mac för att skapa sista paketbiten och skicka den till apple(sist jag kollade kunde inte titanium det än). Men kan ju bara säga att Xcode är en bra utvecklingsmiljö och sitter lika gärna i den som i aptana/eclips. |
Citat:
http://www.idg.se/2.1085/1.373530/ip...-under-pwn2own Men alla smarta telefoner kommer bli "hackade". Dock har väl iPhone varit något mer förskonad detta pga. att den inte är lika "fri". Men som i mitt tidigare inlägg tycker jag du ska ta en iPhone. Du kommer inte ångra dig :) |
Citat:
Andriod lurar blir väl blivit hackade utifrån ständigt (folk som tar sig i din lur utan att du vet om det). Det har väl inte iPhone vad jag vet än. Men jag vet var fel ordval ber om ursäkt. Dock tycker jag fortfarande båda os:en är grymt bra! Har inte mött någon som ångrat att de köpt i iPhone än (de finns säkert) dock har jag mött ett antal som ångrat att de köpt en av de billiga Andriod modeller. |
Hej,
En fråga bara... Jag använder BlackBerry Bold och är rätt så nöjd med den (inte minst Qwerty-tangentbordet som gör att jag kan uppdatera bloggar och liknande från soffan, hehe). Men i svenska test brukar den ju få ALLT ANNAT än toppbetyg har jag sett. Någon som har en åsikt?! Ps. BlackBerry är stora i Asien (och har många serviceställen), så det är en av anledningarna att jag valde den istället för iPhone. |
Citat:
Sen kan man väl som svensk abonnent inte installera appar då "appbutiken" är blockerad/inaktiverad för oss? Edit: Verkar som att appar i Sverige är på gång nu först... http://www.telekomidag.se/nyheter/artikel.php?id=33991 |
Hej Adestro,
Jo så är det. Det är lite krångligt att skriva: å, ä, ö och det är ju ett rejält bottennapp om de tänkt få någon marknadsandel i Skandinavien! Jag gissar att de kommer ändra på detta framöver. Jag är i princip aldrig i Sverige så tillgången på appar just där har jag ingen aning om, men det stämmer nog som du säger. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:28. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson