WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   nyligen snappade domäner (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1047039)

Ingo 2011-03-15 22:37

Citat:

Ursprungligen postat av Oskar G (Inlägg 20397865)
Snapback.se sysslar (såvitt jag vet) inte med snapback.

Saxat från deras hemsida:

"Bolaget grundades 2007 och har som affärsidé att skapa en oberoende auktionsplattform för köpare och säljare av webbplatser och domännamn, både för gamla domäner men även nyregistrerade domännamn som tidigare varit i karantän, så kallad snapback även kallad backordering. Vi erbjuder även andra tjänster för för domännamnsägare såsom rådgivning, domänbevakning, portföljhantering, domäninvesteringar, etc."

Då har du nog inte läst hela presentationen, "snapback även kallad backordering"

tartareandesire 2011-03-15 23:56

Citat:

Ursprungligen postat av Ingo (Inlägg 20397943)
Då har du nog inte läst hela presentationen, "snapback även kallad backordering"

Det är väl en definitionsfråga, de registrerar ju inga domäner själva. Det är inte snapback för mig.

Mycket vacker tjänst för övrigt!

Oskar G 2011-03-16 09:53

Citat:

Ursprungligen postat av Ingo (Inlägg 20397943)

"Bolaget grundades 2007 och har som affärsidé att skapa en oberoende auktionsplattform för köpare och säljare av webbplatser och domännamn, både för gamla domäner men även nyregistrerade domännamn som tidigare varit i karantän, så kallad snapback även kallad backordering. Vi erbjuder även andra tjänster för för domännamnsägare såsom rådgivning, domänbevakning, portföljhantering, domäninvesteringar, etc."

Det betyder att de själva inte registrerar (snapbackar) några domännamn. Det är det som står där, sen huruvida det stämmer eller inte kan inte jag svara på. Men eftersom "Snapback.se" inte finns med i tidigare nämnda verktyg så verkar det väl rimligt?

MRDJ 2011-03-16 09:59

Citat:

Ursprungligen postat av Oskar G (Inlägg 20397994)

Det betyder att de själva inte registrerar (snapbackar) några domännamn. Det är det som står där, sen huruvida det stämmer eller inte kan inte jag svara på. Men eftersom "Snapback.se" inte finns med i tidigare nämnda verktyg så verkar det väl rimligt?

snapback.se finns inte med på IIS registrarlista, däremot är neware registrar.

Oskar G 2011-03-16 10:38

Citat:

Ursprungligen postat av MRDJ (Inlägg 20397999)
snapback.se finns inte med på IIS registrarlista, däremot är neware registrar.

...

Det är ju det jag säger.

MRDJ 2011-03-16 19:25

Nu har jag lagt till så man kan söka :)

Alto 2011-03-16 22:18

Citat:

Ursprungligen postat av MRDJ (Inlägg 20398102)
Nu har jag lagt till så man kan söka :)

Perfa!
Tackar :)

MRDJ 2011-03-16 23:10

säg gärna till om det är något som saknas :)

kippex 2011-03-17 10:44

Citat:

Ursprungligen postat av MRDJ (Inlägg 20398132)
säg gärna till om det är något som saknas :)

Whoiscrawl mot kontakt id

Edit: Menar givetvis inte "deepcrawl" o nåt som knackar sig förbi captchan och in på registrantdatan. Men antar att du hämtar registrardatan från samma ställe där du kan se kontakt-id.

MRDJ 2011-03-18 20:35

Citat:

Ursprungligen postat av kippex (Inlägg 20398176)
Whoiscrawl mot kontakt id

Edit: Menar givetvis inte "deepcrawl" o nåt som knackar sig förbi captchan och in på registrantdatan. Men antar att du hämtar registrardatan från samma ställe där du kan se kontakt-id.

bra idé, jag sparar inte ner datan direkt vem som äger en domän, däremot sparar jag relationerna mellan domäner så den datan finns att visa!

det får bli nästa uppdatering :)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:35.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson