WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Kissies Blogg - Är människan seriös? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1046724)

Xamda 2011-02-23 22:07

Citat:

Ursprungligen postat av abergman (Inlägg 20394290)
Man ska ju inte basha och tycka illa om folk man inte känner, men det gäller inte Kissie, jag hatar henne.

Jaha, varför det då? För att hon blir förbannad för att hon hängs ut som nazist av en journalist för en film som är uppenbart gjord på fyllan och/eller i ungdomligt oförstånd? Visst, hon är inte begåvad, men vad har hon gjort dig?

Hatar är ett starkt ord. Tycker jag.

Vad som är värre än att hon blir förbannad och gör bort sig inför en journalistär att hennes blogg under flera veckor spridit, och alltjämt sprider, virus-och trojaneländet Systemtools. Det har hon och hennes manager varit medvetna om i veckor, men inte gjort något åt.

Något måste hon ju "göra rätt" när hon har över miljon besökare i veckan...

tap1on 2011-02-23 22:13

obvious troll is obvious

kalasboll 2011-02-23 22:58

Citat:

Ursprungligen postat av Xamda (Inlägg 20394355)
Jaha, varför det då? För att hon blir förbannad för att hon hängs ut som nazist av en journalist för en film som är uppenbart gjord på fyllan och/eller i ungdomligt oförstånd?

Jo för han uttryckte sig ju precis som att han enbart grundade sitt hat på den senaste händelsen!!1111

Blir så jäkla irriterad med sådana kommentarer som antingen är helt ogenomtänkta eller bara dumma.

Gustav 2011-02-23 23:17

Citat:

Ursprungligen postat av MKÖ (Inlägg 20394279)
Något jag undrar dock, hur bloggen kan vara den största i Sverige enligt medier, trots att varannan mening innehåller felstavningar? Läs exempel

Hon är en tjej i 20-årsåldern. Hennes läsare består förmodligen till största delen av tjejer i 16-årsåldern. För varje 16-årig tjej är det förmodligen totalt solklart varför just Kissie är den bästa bloggaren just nu. Eventuella stavfel i texterna är förmodligen inte en faktor då den mest spännande bloggen koras av en tonåring.

Även om bloggar och sociala medier kan användas av alla, så är finns det en stor överrepresentation av ungdomar. Om hundratusen tonårstjejer och tiotusen medelålders män läser bloggar, så kommer Kissie att spöa Carl Bildt alla dagar i veckan.

Xamda 2011-02-23 23:39

Citat:

Ursprungligen postat av kalasboll (Inlägg 20394366)
Jo för han uttryckte sig ju precis som att han enbart grundade sitt hat på den senaste händelsen!!1111

Blir så jäkla irriterad med sådana kommentarer som antingen är helt ogenomtänkta eller bara dumma.

Kan du utveckla detta för jag förstod inte din kommenatar :-) Min poäng var att det är väldigt starkt att säga att man hatar någon som man sannolikt bara bildat sig en uppfattning om på distans... Jag reserverar ordet "hatar" till betydligt djupare känslor än det som jag gissar är det som avsågs här. Petitesser kanske...

Captain Thailand 2011-02-24 07:11

Hej,

Kissie är väl ett uttryck för sin tid där yta (opererade putläppar och bisarrt dyra Pradaväskor) är viktigare (bland många) än engagemang och färdighet.

Ofta är hennes blogg så överdrivet ytlig att man nästan börjar (läs: hoppas) tro att hela skiten är ett socialt och satiriskt konstnärsexperiment. ;-) Förmodligen är det enklare än så. Tjejen upptäckte väl att hon blev mer uppmärksammad ju ytligare hon framställde sig själv.

För mig är det en gåta att stora företag överhuvudtaget ville förknippas med bloggen, ens innan det ÄNNU mer bisarra nazivändningen.

Kimppa 2011-02-24 08:21

Citat:

Ursprungligen postat av tap1on (Inlägg 20394357)
obvious troll is obvious

Helt rätt! :D

Besök Kongsvinger och se på troll, se därefter på Kissie. Perfekt match! :D

MKÖ 2011-02-24 08:37

Citat:

Ursprungligen postat av Gustav (Inlägg 20394368)
Hon är en tjej i 20-årsåldern. Hennes läsare består förmodligen till största delen av tjejer i 16-årsåldern. För varje 16-årig tjej är det förmodligen totalt solklart varför just Kissie är den bästa bloggaren just nu. Eventuella stavfel i texterna är förmodligen inte en faktor då den mest spännande bloggen koras av en tonåring.

Även om bloggar och sociala medier kan användas av alla, så är finns det en stor överrepresentation av ungdomar. Om hundratusen tonårstjejer och tiotusen medelålders män läser bloggar, så kommer Kissie att spöa Carl Bildt alla dagar i veckan.

Men det är ju som de flesta bloggar, att det är kortvarigt..

kalasboll 2011-02-24 09:43

Citat:

Ursprungligen postat av Xamda (Inlägg 20394370)
Kan du utveckla detta för jag förstod inte din kommenatar :-) Min poäng var att det är väldigt starkt att säga att man hatar någon som man sannolikt bara bildat sig en uppfattning om på distans... Jag reserverar ordet "hatar" till betydligt djupare känslor än det som jag gissar är det som avsågs här. Petitesser kanske...

På dig lät det som att hans hat helt och hållet var grundat på "naziskandalen" när man mycket väl bör ha förstått att det inte var därför han hatar/ogillar/tycker mindre om Kissie.

Xamda 2011-02-24 10:34

Citat:

Ursprungligen postat av kalasboll (Inlägg 20394419)
På dig lät det som att hans hat helt och hållet var grundat på "naziskandalen" när man mycket väl bör ha förstått att det inte var därför han hatar/ogillar/tycker mindre om Kissie.

Aha, det var så du menade :-) Nej, min tanke var att ordet hatar är ganska starkt för de flesta...

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson