WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Nattbutik.se :) awsomesauce! (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1046136)

mynameisfredrik 2011-02-01 11:34

Citat:

Ursprungligen postat av delito (Inlägg 20389855)
Skön idé som sagt. Vi i Sverige är inte riktigt vana med någon nattkultur (24/7) så det här är positivt. Tycker att priserna och frakten var förvånansvärt låga.
Är man två personer och köper käk, dricka och frakt så landar det ju knappt på 100:- per skalle. Helt klart värt!

Så du tycker deras priser var låga?

Coca-Cola 2 Liter 29skr på denna butik. inte direkt billigt med tanke på att netto hemma här jag bor tar mellan 13-16skr för samma vara.

Kan man inte planera sin handling dagen innan eller förstå att man måste veckohandla innan bör man avlivas direkt. Iden är rätt ny i Sverige men den kommer att dö ut rätt snabbt.

Anders Larsson 2011-02-01 19:22

Citat:

Ursprungligen postat av mynameisfredrik (Inlägg 20390759)

Coca-Cola 2 Liter 29skr på denna butik. inte direkt billigt med tanke på att netto hemma här jag bor tar mellan 13-16skr för samma vara.

Kan man inte planera sin handling dagen innan eller förstå att man måste veckohandla innan bör man avlivas direkt. Iden är rätt ny i Sverige men den kommer att dö ut rätt snabbt.

Nu kanske man inte beställer enbart en cola för 29 kronor. Utan lite mat, lite dricka och lite annat. Tror absolut att de kommer att överleva.

Rvn 2011-02-01 19:40

Citat:

Ursprungligen postat av Anders Larsson (Inlägg 20390878)
Nu kanske man inte beställer enbart en cola för 29 kronor. Utan lite mat, lite dricka och lite annat. Tror absolut att de kommer att överleva.

Absolut en affärsidé som kan hålla. Borde kunna appliceras på Malmö och Göteborg med enkelhet också.

tartareandesire 2011-02-01 21:10

Citat:

Ursprungligen postat av mynameisfredrik (Inlägg 20390759)

Du tror aldrig folk glömmer ta med sig mat till jobbet eller inte vill, orkar eller hinner fixa något? Det finns många som vill kunna handla på nätterna av många olika skäl. Alla är inte som du :)

Mycket bra idé, alltid uppfriskande med någonting nytt (för vårt land givetvis). Det är alltför sällan man ser det i Sverige idag.

forngren 2011-02-01 22:36

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20390899)
Du tror aldrig folk glömmer ta med sig mat till jobbet eller inte vill, orkar eller hinner fixa något? Det finns många som vill kunna handla på nätterna av många olika skäl. Alla är inte som du :)

Mycket bra idé, alltid uppfriskande med någonting nytt (för vårt land givetvis). Det är alltför sällan man ser det i Sverige idag.

Håller med till 100%. Jag saknade verkligen tjänsten under tiden då jag jobbade i Sthlm, hade lätt betalat för servicen. Kör på och lycka till!

aDonis 2011-02-02 00:26

Kom till göteborg också, snabbt, innan någon annan tar er plats! :)

Helix 2011-02-02 00:39

Citat:

Ursprungligen postat av Rvn (Inlägg 20390884)
Absolut en affärsidé som kan hålla. Borde kunna appliceras på Malmö och Göteborg med enkelhet också.

Ja, jag skulle inte vilja vara den som kör ut varorna på nätterna. Känns som man skulle behöva vakter för detta :)

MKÖ 2011-02-02 01:00

Citat:

Ursprungligen postat av Terabyte (Inlägg 20390926)
Ja, jag skulle inte vilja vara den som kör ut varorna på nätterna. Känns som man skulle behöva vakter för detta :)

Nu tar du nog i... tänk på alla taxi drivers :)
Men återigen grym ide! Har delat facebook gruppen med alla mina vänner.

Helix 2011-02-02 01:14

Inte tar jag i. Taxiförarna behöver inte gå upp i lägenheter och ta betalt där. Alla taxiförare kör inte på natten, just på grund av säkerheten. Näää ... jag kan inte tänka mig detta som ett säkert jobb.

MKÖ 2011-02-02 01:18

Citat:

Ursprungligen postat av Terabyte (Inlägg 20390930)
Inte tar jag i. Taxiförarna behöver inte gå upp i lägenheter och ta betalt där. Alla taxiförare kör inte på natten, just på grund av säkerheten. Näää ... jag kan inte tänka mig detta som ett säkert jobb.

Tror människor snarare uppskattar att de kommer upp med deras förnödenheter, än att de skulle vilja puckla på dem :)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:42.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson