pelmered |
2010-12-20 23:46 |
Citat:
Ursprungligen postat av LoopiaAB
(Inlägg 20384291)
Som jag frågat tidigare, vad är det som är så dåligt med våra nuvarande avtal? Jag tar gärna emot förslag på förbättringar så vi kan ta med de till ritbordet när vi ska ta fram nya.
/Jimmie
|
Jag kan svara på det.
Det STORA problemet med ert ÅF-avtal är följande:
Citat:
1.1. Uppgifter rörande kunden inom det verksamhetsområde som Loopia har tillhör Loopia. Så snart ett avtal har upprättats mellan Loopia och kunden har ÅF ingen rätt att bearbeta kunden inom Loopia's verksamhetsområde. Om denna uppgörelse bryts blir ÅF skadeståndsskyldig till ett belopp motsvarande 5 års avgift på den eller de tjänster kunden haft hos Loopia. Kunden har dock rätt att på eget initiativ utan att rådfråga ÅF avsluta sina tjänster hos Loopia.
|
Man har alltså ingen som helst kontroll över sina kunder eftersom de så fort de skrivit på ett avtal med er ÅF så betraktar ni kunden som er och ÅF har ingen möjlighet att flytta med "sina" kunder till en annan lösning om man skulle vilja. Som ÅF måste man kunna ha kontroll och "äga" avtalen med sina kunder.
Att man sedan bara får provision på kunden första året är ju också helt horribelt. Det blir ju mer som affiliate-program än som ett ÅF-program då.
Citat:
3.2. Provision/rabatt utbetalas det första året. Nästföljande år faktureras kunden direkt av Loopia.
|
Ska man kunna bygga någon form av varaktig verksamhet runt ert ÅF så måste ni ändra på de här två sakerna.
|