WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Företagsamhet, juridik och ekonomi (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Jajja Spammar igen (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1045431)

tommyperlhamre 2010-12-21 12:28

Hej!

Jag heter Tommy Perlhamre och är teknikchef på Jajja. Beklagar att vi inte kommenterat detta tidigare. Det beror bland annat på att jag saknade konto här på WN.

Jag vill bara kort bemöta era kommentarer. Vi följer lagstiftningen gällande utskickning av epost till företag och Swedmas riktlinjer gällande e-postmarknadsföring. Det går utmärkt att avregistrera sig från våra utskick och man skall då inte få fler email, enligt vår epostleverantör och i linje med lagstiftningen.

Det går, utöver att klicka på länken, utmärkt att skicka oss en lista på samtliga av dina epostadresser du vill avregistrera, eller kanske alla adresser kopplade till en viss domän. Skicka oss bara ett mejl, tack. Om du väljer mejl-varianten, så var tydlig med vilken adress som avses, så att inga missförstånd kan uppstå.

Det som känns lite märkligt är att någon nämner att man får mejl igen, trots att man tidigare avregistrerat sig. Jag har svårt att förstå hur det skulle ha gått till, då alla som avregistrerar sig automatiskt hamnar i en stopplista. Jag beklagar det naturligtvis och tittar gärna på vad som kan ha hänt. Hör av dig. Ett problem vi kan tänka oss är om man har en epostadress som vidarebefordrar epost till en annan adress. Om man använder den senare adressen när man skickar oss mejl och ber oss ta bort adressen ur registret så kan fel adress läggas in i stopplistan.

Vi har naturligtvis inte för avsikt att skicka mejl till personer som inte är intresserade. Dock är det väldigt många som är intresserade av vårt nyhetsbrev och som flitigt läser det, vilket vi är mycket glada för.

Davve 2010-12-21 12:37

Har svårt att tro att det finns folk som är intresserade av spam som man inte beställt. Jag är en av de som får ert spam frekvent utan att vill ha det. Har avanmält mig, skickat sura mail till er men det fortsätter likt förbannat.

Ska testa nästa gång jag får spammet från er att avanmäla igen. Kommer att ta skärmdumpar hela vägen och stoppas inte det då så har jag iaf bevis på att jag INTE vill ha det spammet!

Har du funderat att googla på ert företag? DÅ kanske du kan byta tekniken som teknikchef? För som det är nu verkar det inte bli några nöjda kunder av...

PS. Kul förresten med titeln på Tommy här :) "Jag spammar säkert"

Bara jag 2010-12-21 12:51

Tommy, välkommen till WN!

Jag har jobbat åt dig. Klicka här

jonny 2010-12-21 13:17

Men Tommy, med internetbaserad verskamhet borde ni väl vara bekanta med netiquette? Bara för att det inte är uttryckligen förbjudet enligt lag innebär inte att det är en bra idé.

Vi var rätt nära att ingå avtal med er för något år sedan trots allt negativt man kan läsa om er på nätet - men efter att det visar sig att ni sysslar med spam... Det är inget en seriös verksamhet på något sätt vill förknippas med.

Conny Westh 2010-12-21 14:36

Citat:

Ursprungligen postat av tommyperlhamre (Inlägg 20384437)
Hej!

Jag heter Tommy Perlhamre och är teknikchef på Jajja. Beklagar att vi inte kommenterat detta tidigare. Det beror bland annat på att jag saknade konto här på WN.

Jag vill bara kort bemöta era kommentarer. Vi följer lagstiftningen gällande utskickning av epost till företag och Swedmas riktlinjer gällande e-postmarknadsföring. Det går utmärkt att avregistrera sig från våra utskick och man skall då inte få fler email, enligt vår epostleverantör och i linje med lagstiftningen.

Det går, utöver att klicka på länken, utmärkt att skicka oss en lista på samtliga av dina epostadresser du vill avregistrera, eller kanske alla adresser kopplade till en viss domän. Skicka oss bara ett mejl, tack. Om du väljer mejl-varianten, så var tydlig med vilken adress som avses, så att inga missförstånd kan uppstå.

Det som känns lite märkligt är att någon nämner att man får mejl igen, trots att man tidigare avregistrerat sig. Jag har svårt att förstå hur det skulle ha gått till, då alla som avregistrerar sig automatiskt hamnar i en stopplista. Jag beklagar det naturligtvis och tittar gärna på vad som kan ha hänt. Hör av dig. Ett problem vi kan tänka oss är om man har en epostadress som vidarebefordrar epost till en annan adress. Om man använder den senare adressen när man skickar oss mejl och ber oss ta bort adressen ur registret så kan fel adress läggas in i stopplistan.

Vi har naturligtvis inte för avsikt att skicka mejl till personer som inte är intresserade. Dock är det väldigt många som är intresserade av vårt nyhetsbrev och som flitigt läser det, vilket vi är mycket glada för.

Tommy,

Jag tycker du har en tråkig attityd!

Det är inte olagligt att vara otrogen mot sin fru heller, men det är helt enkelt inte något man gör ändå. I alla fall inte i min värld. Men du kanske inte har nåt emot att jag hälsar på din fru och att vi har lite kul ihop... Det skulle ju ligga helt i linje med ditt resonemang i alla fall.

Jag har fått era spam tidigare och varit tvungen att avregistrera mig förra året tror jag det var. Nu har ni spammat igen genom att ni har skannat av alla de adresser jag har publicerat på min webbsida. Sen har ni lagt upp alla dessa mejladresser (som är avsedda för mitt företags kunder så de ska få god service) tryckt ut ert "nyhetsbrev" som är totalt ointressant.

Jag tänker inte lägga ner arbetstid på att städa upp efter er inkompetenta franmfart, ta bort alla emejladresser ni lagt upp utan innehavarens tillstånd så kommer mina mejladresser att tas bort.

Jag kommer inte att vara snäll längre för nu är måttet rågat och jag kommer att agera mot er verksamhet i alla sammanhang jag kan. Ert spammande motverkar sitt syfte, genom att ni skapar er fiender i onödan. De flesta jag känner i branchen vet vilka ni är och att ni är ökända för ert oseriösa arbetssätt och era osuda värderingar.

Anders Larsson 2010-12-21 23:29

Det är trevligt att Tommy kommenterar här, men som tidigare talare säger, för att syssla med internetbaserad verksamhet verkar han helt ha missat vad det handlar om. Spam är spam om än laglig sådan.

Conny Westh 2011-01-13 02:44

Igår den 12:e januari fick jag ytterligare 9 spammail från Jajja ...

Jag blir så trött...

jonny 2011-01-13 08:37

Jag har bara fått ett ;)

MRDJ 2011-01-13 08:59

Det är förbjudet att skicka reklampost till mottagare som inte gett sitt samtycke. punkt slut, så Jajja ni följer inte svenska lagstiftning..

pelmered 2011-01-13 09:21

Citat:

Ursprungligen postat av ConnyWesth (Inlägg 20387529)
Igår den 12:e januari fick jag ytterligare 9 spammail från Jajja ...

Jag blir så trött...

Är det till samma adress eller 9 olika?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:40.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson