![]() |
Citat:
|
Goran_ Du är precis som mig.
Lite förvirrad, kunskap inom joomla, lite css och photoshop. Har lite kunskap inom html också, men det är inte så mycket. Det är oftast en fråga, om du anställs på ett företag, så vill dom helst att du ska kunna "din grej". För en art director, är i grunden en webbdesigner skulle jag tro. T.ex så kan det bli mycket kostnader om du bara designar en .psd fil (webbdesign) och sedan ska företaget hyra in någon som ska koda den t.ex. Fast det är bara min hypotes. |
Citat:
Designa en hemsida i Photoshop har jag aldrig gjort. Däremot har jag gjort banners, affischer, retuscheringar osv.. Vad jobbar du med om man får fråga? Intressant o veta eftersom vi tydligen är på samma nivå :) |
Citat:
1. Bli medlem på dA om du inte är det - lägg upp alla dina grafiska "bilder" där. 2. Släng upp länken här så vi kan få bedömma & kommentera. 3. Släng upp ett schysst CV. Jag jobbar inte så mycket med sånt här, men när jag gör det skapar jag hemsidor i photoshop, logotyper, affischer, banners..nästan sånt som du gör förrut webbdesign, och sedan reuscherar jag inte så ofta. Jag har även planer på att lära mig xhtml & css, men det kommer att ta tid och tålamod (vilket jag inte har med tanké på skolan), sen får vi se vart det går. Men jag tycker, har du lätt för att lära dig/ta åt dig saker och ting, så är skapande av hemsidor, designa och koda rätt roligt när man väl kan det - precis som allt annat i livet. |
Citat:
|
Citat:
Men jag tror det är svårt att få ett jobb där man bara sitter med photoshop om man inte väldigt duktig, framför allt på det kreativa. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:52. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson