![]() |
Citat:
|
@tartareandesire - Jo det är just den stora skillnaden; du ser det som en detalj..en bagatell - Och det gör inte jag!
Artikeln skriver att det finns företag som är innehavare av "flera miljoner adresser", detta i samma stycke som det talas om värden i .se-domäner och lite senare att det är ett 50-tal domännamnsföretag som granskas. Anser du att det är en detaljmiss, så kan du inte bry dig särskilt mycket i sakfrågan.. För det är inte bara detalj- eller syftningsfel, utan ren och skär lögn. Det finns idag "ett par" företag som rör sig runt 1XX XXX (av den informationen jag har, så granskas dessa inte heller av Skatteverket). Skulle dessutom Skatteverket dra ett medel på de 50-tal företag de granskar så pratar vi om ett medeltal på runt 1 000 domäner per företag (samtliga TLDer). Det gör det till FUD.. |
Poängen med artikeln är som sagt var att tala om för allmänheten att de jagar skattesmitare inom domänhandel. Allt övrigt är detaljer. Det enda relevanta är huruvida de kan hitta skattesmitare eller inte och det är väl också det som utredningen syftar till att ta reda på samtidigt som det förhoppningsvis får en preventiv bonuseffekt. Tror dock det är mest privatpersoner som inte redovisar sina försäljningar. Jag tycker snarare det är du som inte bryr dig om sakfrågan utan hakar upp dig på missen :) Tycker vi lämnar det, alla har nog insett att det inte stämmer vid det här laget.
|
Citat:
|
Citat:
Skicka gärna ett PM vilka du satt med :) |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:49. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson