WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Mina domäner FÖRSVANN! (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1044446)

Dennis Holm 2010-10-24 23:30

Citat:

Ursprungligen postat av heavenclouds (Inlägg 20374967)
och ABSOLUT INTE Active24. Där har jag haft hur mycket problem som helst! Man KÖPER problem av dom.

Någon som har en registrar som man aldrig haft problem med? Som helst har en svensk support?

lite kul att du ska säga det...

loopia+active24=sant ;)

heavenclouds 2010-10-24 23:52

Citat:

Ursprungligen postat av mervinst (Inlägg 20374968)
lite kul att du ska säga det...

loopia+active24=sant ;)

Hur menar du med "lite kul att du ska säga det.."? :P
(Är ganska trött, kanske lite för trög för att fatta atm..)

Alex 2010-10-25 00:48

Citat:

Ursprungligen postat av heavenclouds (Inlägg 20374970)

Active24's ägare, Mamut, äger också Loopia.

heavenclouds 2010-10-25 00:55

Citat:

Ursprungligen postat av Alex (Inlägg 20374981)
Active24's ägare, Mamut, äger också Loopia.

Ånej, nu blir jag mörkrädd. Detta kommer sluta illa känns det som...

Dennis Holm 2010-10-25 00:57

Citat:

Ursprungligen postat av heavenclouds (Inlägg 20374970)

sorry jag var inte så tydlig (ganska trött själv).

Som alex säger så ingår active24 och loopia i samma koncern.
det är active24 som är registrar för loopias domäner.
Eller för att vara exakt, mina äldre domäner som jag inte längre ens tänker på att jag äger står hos active24 som registrar (reggad via loopia).

Borde få tummen ur och flytta dem.

heavenclouds 2010-10-25 08:13

Svaret:
Jag har tydligen tagit bort en domän dit dessa har varit alias åt. Bara supporten kan ändra pekningen nu. Konstigt scenario, hur hände det?

Tydligen så äger jag i alla fall fortfarande domänerna. Så om ni råkar ut för liknande så vet ni väl kanske svaret.

eliasson 2010-10-25 08:22

Gör en ordentlig whois på domänerna så får du fram ordentlig data, istället för registerars ev. cachad data.

Captain Thailand 2010-10-25 08:25

Hej,

Jag tror/hoppas du blivit lite "paranoid" (inte i bokstavlig mening) bara och om jag nu har rätt förstår jag dig. Jag fick relativt nyligen mail från nunames som tydde på att hälften av mina .nu var på väg att upphöra.

Det visade sig vara ett misstag som begåtts av det amerikanska bolag där jag köpt dem. Allt rättades till efter två kontakttillfällen med deras support.

Har jag fel, ber jag redan nu om ursäkt!

overlake 2010-10-25 09:15

Citat:

Ursprungligen postat av heavenclouds (Inlägg 20374995)
Svaret:
Jag har tydligen tagit bort en domän dit dessa har varit alias åt. Bara supporten kan ändra pekningen nu. Konstigt scenario, hur hände det?.

Det hände väl när du tog bort domänen dessa pekade mot? Det var väl det som var problemet eller har jag missuppfattat det?

Så felet att sidorna inte visades var för att du tagit bort domänen dit du hänvisade dina besökare.
Stämmer det?

heavenclouds 2010-10-25 10:18

Citat:

Ursprungligen postat av overlake (Inlägg 20375005)
Det hände väl när du tog bort domänen dessa pekade mot? Det var väl det som var problemet eller har jag missuppfattat det?

Så felet att sidorna inte visades var för att du tagit bort domänen dit du hänvisade dina besökare.
Stämmer det?

Det stämmer, men frågan är vem som tagit bort den domänen. Det är nog där som allting uppstått, att någon (inte jag) tagit bort domänen den 21 oktober då all statistik stannade upp. Nu har jag bytt både användarnamn och lösenord till Loopia, får vara mer försiktig nästa gång.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson