WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Nyheter (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   ONE.COM avstängda hos .SE (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1043822)

tartareandesire 2010-09-14 12:06

Citat:

Ursprungligen postat av jgabor (Inlägg 20369468)
Denna typ av söndrig logik finns det gott om bland IDGs kommentarer...

Det spelar ingen roll om det var för kundens skull eller inte. De förlängde ett avtal utan att ha frågat kunden först och dessutom använde de felaktiga kunduppgifter i flera fall!

Som du själv påpekade, alla gör misstag? :) Eller är Surftown ungefär lika värdelösa själva menar du? De misstag som andra webbhotell gjort har t.ex. ställt till det betydligt mer för den enskilde kunden än detta samtidigt som det är fler som brutit mot avtalet. Om One medvetet brutit mot avtalet låter jag vara osagt. Håller hur som helst absolut inte med dig i ditt resonemang. VARFÖR man gör något är inte alls oviktigt. Med den logiken skulle det vara precis samma sak att gifta sig för pengar som för kärlek exempelvis.

Självfallet ska One följa det avtal som upprättats men det hade varit betydligt värre om de registrerat domäner i andra syften. Jag vet precis lika lite som de flesta andra (utom One) om detaljerna som ligger bakom det inträffade men att direkt hoppa på företaget för just denna incident tycker jag är väldigt onödigt.

Tob 2010-09-14 12:33

Citat:

Ursprungligen postat av mail från ONE
I also want to emphasize that all services are working as usual and that no data or domains will be lost. It will also be possible to still register new .SE domains at www.one.com during this period and onwards via one of our partners.

Har de gjort någon fullösning för att kunna sälja .SE ändå alltså?

Anders Larsson 2010-09-14 12:39

Citat:

Ursprungligen postat av jgabor (Inlägg 20369468)
Denna typ av söndrig logik finns det gott om bland IDGs kommentarer...

Det spelar ingen roll om det var för kundens skull eller inte. De förlängde ett avtal utan att ha frågat kunden först och dessutom använde de felaktiga kunduppgifter i flera fall!

Som sagt är det flera webbhotell som gör/gjort det.

Dennis Holm 2010-09-14 13:24

Citat:

Ursprungligen postat av Tob (Inlägg 20369480)
Har de gjort någon fullösning för att kunna sälja .SE ändå alltså?

läs texten du skrev..
svaret är ju där. "via en partner".
Och förnyelser osv ska väl fortfarande funka så inga domänägare ska bli lidande.

jgabor 2010-09-14 13:25

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20369477)
Håller hur som helst absolut inte med dig i ditt resonemang. VARFÖR man gör något är inte alls oviktigt. Med den logiken skulle det vara precis samma sak att gifta sig för pengar som för kärlek exempelvis.

Fast skillnaden här är att kunden inte fick välja om de ville gifta sig eller inte... Bara att de hade gift sig.

Internet Sweden 2010-09-14 13:28

1 bifogad(e) fil(er)
Tänker inte ge mig i debatten, utan bara hänvisa till pressrelease och pressklipp, för att förtydliga vad där står och vad det inte står att läsa.

FEL:
Citat:

De förlängde ett avtal utan att ha frågat kunden först och dessutom använde de felaktiga kunduppgifter i flera fall!
RÄTT:
Citat:

Skälet är att de har registrerat .se-domännamn som kunderna inte har beställt
http://www.iis.se/pressmeddelanden/o...v-se-domannamn.

OMFATTNING:
Vv se även dagens upplaga av Computer Sweden (pappersversionen) högst upp sidan 4 eller se bifogad inskannad kopia.

jgabor 2010-09-14 15:35

Helt rätt, Peter. Jag har rättat mitt inlägg ovan.

Dakota 2010-09-14 16:27

Jag tycker faktiskt också att det är rätt kul att ni försöker marknadsföra er genom One.com's misstag, och framstå som "hederliga och ordentliga".

Jag tycker för det första att det inte är problem som drabbar mig som kund hårt, utan allt ser ju ut att löpa på som vanligt. Jag tycker samtidigt att One.com's givna anledning till sitt agerande är mer än godkänd.

Om man bortser från denna incident, så kan jag ju konstatera att det finns en anledning till varför man väljer One.com: De är riktigt billiga, och fungerar helt, helt okej.

Med andra ord så tycker jag att ni kan försöka bättra på era egna erbjudanden, istället för att försöka dra nytta utav andras misstag. Nu är jag absolut ingen expert, men jag tror att chansen att man som One.com kund väljer Surftown är mycket liten, inte minst om man jämför vad man får hos er och hos Binero för i princip samma pris..

BjörnJ 2010-09-14 18:25

Citat:

Ursprungligen postat av Menox (Inlägg 20369520)
Jag tycker samtidigt att One.com's givna anledning till sitt agerande är mer än godkänd.

Men vad är det de har gjort egentligen? Det verkar ju inte handla om vanlig förlängning.

Är det så att de har snappat domäner för webbhotellskunder som hade domänen hos en annan registrar men inte förlängde den där?

Fredrik-s 2010-09-14 22:15

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20369477)
Som du själv påpekade, alla gör misstag? :) Eller är Surftown ungefär lika värdelösa själva menar du?

Haha :)

10 tecken

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson