WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Hur kommer du att rösta i riksdagsvalet? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1043676)

kw_wasabi 2010-09-06 00:22

Trevligt att se att WN:are är så mycket för Alliansen. Moderaterna har nästan egen majoritet. Det finns hopp trots allt...

Ställningen kl. 00:20 den 6 september:
Alliansen: 63,65 %
De Rödgröna: 13,65 %
Övriga: 22,73 %

crazzy 2010-09-06 07:07

Citat:

Ursprungligen postat av elitasson (Inlägg 20368109)
Fler än jag som emigrerar om Sahlin blir statsminister?

Ska vi dela båt? :)

OnT: Min röst går till Piratpartiet, enda partiet med ett någorlunda vettigt partiprogram. So what att de fokuserar på några få frågor.

Captain Thailand 2010-09-06 07:36

Hej,

Jag är en sådan där jävel som tänker på miljön och är (social)liberal.

Ligger någonstans mellan Centerpartiet, Miljöpartiet och Piratpartiet.

Dock ogillar jag kombinationen Sahlin - Ohly, så ett går väl bort...

tartareandesire 2010-09-06 07:48

Citat:

Ursprungligen postat av kw_wasabi (Inlägg 20368103)
Bara det faktum att det står i deras partiprogram att kärnkraften ska avvecklas omedelbart talar ett tyligt språk. Det har, så vitt jag vet, stått där sedan partiet startades på 80-talet. Under 80-talet fanns det nog många alternativ som Miljöpartiet kunde acceptera. Alternativen har dock blivit färre när klimathysterin slagit sina klor om världen. Trots det vill de fortfarande avveckla kärnkraften. De hoppas väl att människor inte behöver så mycket elektricitet. I Miljöpartiets ögon så är inte ens vattenkraft grön el, så frågan är hur de ska kunna framställa all el som behövs. Just det, lågenergilampor med kvicksilver är lösningen!

Piratpartiet kan jag hålla med dig om. För mig är det bara ett gäng människor som vill avskaffa upphovsrätten. För att ha något viktigt på agendan påstår de att alla svenskars vänsterprassel (mail) riskerar att dokumenteras av staten (FRA).

Jag vet inte hur noga du läste det du kommenterade men alternativen det stod mellan var Miljöpartiet och Piratpartiet...

Om du missat det så finns det en hel del som står i partiprogrammen som trots allt inte genomförs när partierna sitter vid makten. Jag tror knappast Mp tänker avskaffa kärnkraften innan de har alternativen klara för sig. Tror du att de är så korkade så lever du nog i en fantasivärld. Vad gäller vattenkraft, som den ser ut i Sverige, så påverkar det faktiskt miljön en hel del även om en del mindre begåvade kanske inte inser det...

Jag tycker samtliga riksdagspartier, möjligtvis med undantag för Vänsterpartiet, har många bra delar i sin politik men det finns också mycket mindre bra idéer. Tyvärr lider dock majoriteten av mänskligheten av tunnelseende... Huvudsaken är ändå att förvirrade tokar som SD, Piratpartiet och Gudruns följe inte kommer med i spelet. Då börjar vi ligga illa till.

akelagercrantz 2010-09-06 08:01

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20368127)
Jag vet inte hur noga du läste det du kommenterade men alternativen det stod mellan var Miljöpartiet och Piratpartiet...

Om du missat det så finns det en hel del som står i partiprogrammen som trots allt inte genomförs när partierna sitter vid makten. Jag tror knappast Mp tänker avskaffa kärnkraften innan de har alternativen klara för sig. Tror du att de är så korkade så lever du nog i en fantasivärld. Vad gäller vattenkraft, som den ser ut i Sverige, så påverkar det faktiskt miljön en hel del även om en del mindre begåvade kanske inte inser det...

Jag tycker samtliga riksdagspartier, möjligtvis med undantag för Vänsterpartiet, har många bra delar i sin politik men det finns också mycket mindre bra idéer. Tyvärr lider dock majoriteten av mänskligheten av tunnelseende... Huvudsaken är ändå att förvirrade tokar som SD, Piratpartiet och Gudruns följe inte kommer med i spelet. Då börjar vi ligga illa till.

Jag förstår att du inte sympatiserar med SD, men vad har du emot piratpartiet?

Sweely 2010-09-06 08:05

Hela 10 som röstar på SD. Skrämmande!

tartareandesire 2010-09-06 08:12

Citat:

Ursprungligen postat av alager (Inlägg 20368128)
Jag förstår att du inte sympatiserar med SD, men vad har du emot piratpartiet?

Ja, var ska man börja... De har noll koll på annat än några få specifika frågor och anser att människor inte har rätt att själva bestämma över sina skapelser. Deras tankegångar är inte alls så långt ifrån de som förekommit inom mer extrema politiska strömningar och naturligtvis har de också övervägande unga, naiva följeslagare. Förhoppningsvis är de en tillfällig fluga precis som Ny demokrati.

Citat:

Ursprungligen postat av Sweely (Inlägg 20368130)
Hela 10 som röstar på SD. Skrämmande!

Håller absolut med. Näst största partiet just nu dessutom... Det är definitivt så man funderar på att lämna WN. Tyvärr är det kanske så med många av de som sitter framför en datorskärm hela dagarna att de blir ganska asociala och verklighetsfrämmande.

razta 2010-09-06 09:09

Citat:

Ursprungligen postat av elitasson (Inlägg 20368109)
Fler än jag som emigrerar om Sahlin blir statsminister?

japp , norge och jobba på oljeplattform ...........

Dennis Holm 2010-09-06 09:20

jag tycker mest det bara är så synd att svenskar är så lättlurade.
till och med många här röstar på moderaterna och tror det är bättre för deras företag och privatekonomi :).

Sorry.. funkar inte så ;).
hur mycket skattesänkningar har ni fått dessa 4 år?
Vad har alla subventioner osv betalats av?
Har denna enorma utförsäljning av svenska tillgångar något med det att göra?

Det går skitbra att hålla en båt med hål i skrovet flytande så länge man slänger ut mer och mer last hela tiden.

Men vad gör man när det inte finns mer last att slänga ut?

sigh. att folk är så själviska och dumsnåla att de hellre skjuter sig själva i foten efter att de skjutit sin granne i armen än att ge grannen verktyg att fixa bilar med och skapa sig ett levebröd..

läs rät läs om ;).

digi 2010-09-06 09:31

Jag fick valpapper från både Sverige och Norge, har noll koll på politik i båda länderna så vi får se vad det blir :P

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:05.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson