![]() |
Citat:
1. Den är dyr. Jag:kostar det så smakar det? 2. Det är en ”anti-teknologi”. Nu när andra mobiltillverkares modeller exempelvis kan användas till delbara ”wifi hot spots” säger Apple nej. Jag:Förstår inte 3. Inget stöd för flash. Jag: Kanske därför den går som på räls och funkar felfritt! Har en 3gs nu och saknar verkligen inte flash. 4. Ingen mulitasking. Jag: Stämmer inte, den har multitasking 5. Dålig batteritid. Iphones batteritid är usel, vilket dock inte är ett unikt problem för Apple. Jag: Iphone 4 har fått ett större batteri vilket resulterar i bättre batteritid 6. Dåliga hörlurar. Jag: Det kan jag hålla med om, men man köper ju inte telefonen för hörlurarnas skull? Köp ett par andra hörlurar då! 7. Ingen bra design. Jag: Håller inte med 8. Ingen gratis satellitnavigering. Jag: ............... 9. Håller tillbaka annan teknik. I och med att allt fler hotell erbjuder dockningsstationer för Ipod och Iphone hålls utvecklingen av annan, bättre, teknik tillbaka. Jag: herregud Han som skrev det där måste vara inkompetent känns som om dom inte har så många bra anledningar till att man inte ska köpa den och att dom flesta punkterna berör de gamla iphone modellerna. |
Citat:
Men seriöst, det var det mest idiotiska inlägget jag sett här någonsin. tartaredesire syftade nog mer på att förhållandena på arbetsplatsen inte är dom bästa. Vem har sagt att personerna som tagit livet av sig är vuxna med familj? Kan säkerligen vara minderåriga som inte har stått ut med dessa förhållandena. Slog detta dig? |
Citat:
|
Inte första gången jag hör det, får man inte säga vad man tycker? Jag tycker det! Jag må vara känslokall, vissa är det, vissa inte.
Citat:
Jag läste tartaredesire's inlägg snabbt och svarade, så nej. Jag tänkte inte på det! "Vem har sagt att personerna som tagit livet av sig är vuxna med familj?" - Ingen har sagt det, jag antog. Citat:
|
Citat:
Vad har andra företag gjort, som använder Foxconn som underleverantör? 12 självmord på 400' arbetare är 3 per 100'. Snittet för kina ligger 13,9. (http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...y_suicide_rate) Så om nu alla självmord rapporteras osv osv så ligger Foxconn UNDER snittet för landet. Go figure. |
Citat:
Det är ett svårt problem att komma runt. Det går inte att uppmana teknikfrälsta att bojkotta sådana produkter utan det handlar snarare om handlingsförlamade politiker som inte inser att de måste börja arbeta globalt. Internationellt samarbete är idag extremt ineffektivt och långt ifrån tillräckligt vilket profitlystna och giriga företag inte har något emot. Som du antydde ovan så verkar det framför allt handla om yngre människor som är mer eller mindre desperata att hitta ett jobb och som därför lätt kan utnyttjas i ett land där mänskliga rättigheter och demokrati inte står särskilt högt i kurs. |
Citat:
Vad som emellertid är säkerställt är att de arbetat under oacceptabla förhållanden och att Apple liksom många andra större koncerner inte bryr sig ett dugg förrän media uppmärksammar situationen. |
Citat:
Nu håller ju dock Apple på att göra något åt saken, till skillnad från de andra företagen. |
Man blir riktigt sugen på en Iphone 4 när man sett videon när Steve Jobs presenterar telefonen! Vilken telefon!
|
Jag kollade på Steves keynote och samma stund som iPhone 4 visades så tittade jag på min och tänkte "fan va ful och dålig du är, jag måste byta ut dig".
Säga vad man vill men Steve är fan expert på att sälja in gammal teknik som ny ,revolutionerande och "måste ha". Jag kommer absolut skaffa den i alla fall. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:44. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson