Conny Westh |
2010-03-06 01:29 |
Citat:
Ursprungligen postat av Flotec
(Inlägg 20345108)
Nu är det så att denna revisor har blivit varmt rekommederat i detta forum. Samtidigt som jag ser flera som skriver att dom får så goda råd från sin revisor att det betalar sig i längden. Vill bara säga att detta är inte är mina erfarenheter. Kan inte se något speciellt som motiverar mig att ha kvar en revisor om jag inte absolut måste.
Är det någon som vet hur man blir av med sin revisor. Förmodar att man på något sätt måste anmäla detta.
|
Först och främst ska du vara tydlig mot din revisor och säga att du vill gärna se att han/hon ger får dig goda råd hur du kan förbätrra resultatet genom olika bokföringsmässiga åtgärder.
Är du trots det missnöjd och vill byta revisor så går du bara till en annan revisor så registrerar den revisorn om det hos bolagsverket så du behöver inte göra särskilt mycket krångel.
Normalt är en revisor utsedd på flera år, tror det är 4 år som är normalt så man sänker sin kreditvärdighet om man byter revisor, särskilt mitt i denna 4 årsperiod. Men det är ingen katastrof utan vill man byta så ska man givetvis göra det. Men bäst brukar vara att vara tydlig med sina förväntningar i förväg.
|