![]() |
Flashback är ett sidospår, men vill du veta mer om dem så rekommenderar jag tidskriften Filters artikel i nummer 5 2008.
Där sägs bland annat att annonsförsäljningen kom in relativt sent och gav ett rejält överskott redan från start. Vet dock att bra nichade forum som samexisterar med webbshoppar och andra tjänster kan bli bra lönsamma, även om de inte är jättestora. |
Citat:
Tittar du på Kod:
Personalkostnader per anställd (TKR) 767 |
Citat:
|
Flashback har verksamhet i flera bolag.
|
Då kan vi slå fast att man kan tjäna pengar på ett forum igenom att man arbetar igenom denna plan:
1. Rätt inriktning 2. Mycket trafik 3. Ren och enkel layout/design och inte en massa lull-lull. 4. Man ska gärna koppla till andra kommersiella webbplatser 5. Avsikten ska inte vara från starta att bli miljonär. Istället ska man starta något man har passion för. Någon som kan fylla på? |
6. Häng på ditt forum 18-7-365 i några år och skriv skriv skriv...
|
7. Balansera på den förbjudnas gräns (moraliskt eller lagligt)
På stora forum som Flashback och Familjeliv har jag förstått att det sker en hel del avstängningar. Egentligen är väl enbart 2. Mycket trafik det som gör att man kan tjäna pengar på ett forum Övriga punkter är olika vägar andra tagit för att nå dit |
Citat:
Ett reseforum? Människor slutar aldrig resa. Dataforum? Människor kommer alltid att ha en data, frågor och problem kommer alltid att uppstå. m.m. http://www.sweclockers.com/ - jag vet inte om det enbart driver ett forum eller om dom sysslar med annat som genererar pengar. Men swelockers är ett bra forum, är inte medlem där men har läst forumet några gånger. |
Både Reseforum & "Data"-forum finns det en uppsjö av.
Hitta en nisch som du gillar, som du kan, och som du brinner för. Att starta ett forum för att du ser att det finns pengar i det så kommer det att gå under snart. Kolla på diverse communities, det exploderade ett tag men vart finns dom idag? |
Du måste kunna området själv bra för att hålla kvaliteten uppe i trådarna och locka dit rätt folk som skriver.
Passion heter det. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:54. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson