WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Loopia 1kr (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1039769)

ice 2009-12-30 00:04

Skönt! Nu är det över! Hade man beställt det där paketet så hade man känt sig så skamsen och otrogen mot den nuvarande leverantören! ;)

allstars 2009-12-30 08:18

Citat:

Ursprungligen postat av ice (Inlägg 20337040)
Skönt! Nu är det över! Hade man beställt det där paketet så hade man känt sig så skamsen och otrogen mot den nuvarande leverantören! ;)

eller hur?! :)

Jag försökte få med två kunder som inte kände sig nöjda med sitt nuvarande webbhotell men vet inte om jag lyckades pitcha så de förstod. Byte av webbhotell uppfattas som krångligt och att deras webbplats samt email blir otillgängligt, även ifall jag försöker förklara att det inte behöver bli så.

tartareandesire 2009-12-30 12:43

Citat:

Ursprungligen postat av petlin (Inlägg 20337038)
Problemet är värre när man vill använda ett domännamn som någon annan inte har plockat bort från sitt konto trots att man låtit domänen förfalla. :mad:

Så nu missade man det här erbjudandet. :mad::mad:

Det hade väl inte varit hela världen att skaffa sig en ny domän? :)

BoXon 2009-12-30 13:20

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20337096)
Det hade väl inte varit hela världen att skaffa sig en ny domän? :)

Eller skaffa ett konto med en "sumpig" domän och sedan lagt in sin favorit när man väl fått
tag på den och pekat om den, :)

Nu blir det iaf ett utmärkt tillfälle att testa på loopia i ett år, kommer precis lägligt till lanseringen av mitt nya projekt. :D

Internet Sweden 2009-12-30 13:55

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20336988)
Gäller det inte befintliga kunder? Försökte göra en beställning och angav en domän som jag redan har hos Loopia men då godkänns inte domännamnet?

Ligger domänen i annat konto hos Loopia så bör det ju skrika till/krocka, men om du raderar den domänen ur det "gamla" kontot, så skvalpar den ju "herrelös" hos Loopia och du kan ange den för ditt nya konto.

tartareandesire 2009-12-30 14:00

Citat:

Ursprungligen postat av Internet Sweden (Inlägg 20337105)
Ligger domänen i annat konto hos Loopia så bör det ju skrika till/krocka, men om du raderar den domänen ur det "gamla" kontot, så skvalpar den ju "herrelös" hos Loopia och du kan ange den för ditt nya konto.

Jo, jag kom på att det var orsaken, svarade på mitt eget inlägg ett par inlägg senare :)

ooskar 2009-12-30 19:28

Jag uppgraderade mitt konto där jag har ett par domäner, och valde en av dessa så nu har jag ett webbhotellskonto med en domän kopplad och tre ytterligare domäner i kontrollpanelen. På så sätt aktiverades även mitt webbhotell direkt!

PerD 2010-01-01 15:45

Ångrade mig förra året att jag inte köpte ett konto så slog till direkt nu. Synd att man inte kunde få en domän för 1 kr i år bara. Lite snålt av Loopia att inte ha med det i år också :)

Marcus 2010-01-01 20:28

Citat:

Ursprungligen postat av PerD (Inlägg 20337299)
Ångrade mig förra året att jag inte köpte ett konto så slog till direkt nu. Synd att man inte kunde få en domän för 1 kr i år bara. Lite snålt av Loopia att inte ha med det i år också :)

Jag tycker Loopia borde haft en variation på sin kampanj och låtit folk förlänga sina .se-domäner för 1 krona hos dem :D

Neo 2010-01-02 11:06

Bara jag som inte fått någon faktura?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:13.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson